searaysundancer 0 Postad 13 April , 2005 Är det någon som har färgkoden till gelcoaten på en SeaRay från 89 både den blå och vita Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anteman 3 Postad 14 April , 2005 Det kan jag inte påstå att jag har, men när jag hade lite frågor kring min 220CC från '89 kontaktade jag SeaRay i USA via e-post. Sedan skickade de över information i ett brev. Så kolla direkt med SeaRay, jag tror de är väldigt hjälpsamma. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Fredrik Å Postad 14 April , 2005 Hej, jag fick följande svar från Sea Ray ang den vita (som heter Oyster): The original color code for the oyster gel coat is (944-A-896) and was supplied by Cook Composites. Skulle gärna ha ett NCS eller RAL nummer på gelcoaten då jag skall lacka min båt och vill ha originalkulör Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
searaysundancer 0 Postad 14 April , 2005 Ska kolla om det finns någon översättning av denna färg en färgtillverkare i närheten Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anteman 3 Postad 15 April , 2005 Färghandlare brukar ha små färgkartor att jämföra med. Brukar vara 5-6 nyanser per karta och de är gratis. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
_PJ_ 1 Postad 15 April , 2005 Det finns tydligen en typ av scanner som scannar den gamla färgen och tar fram rätt nyans/eller recept..... Vi skall prova med hjälp av ett proffs på svärfarsans båt (blåa o gråa ränder mm). Vi får se hur det går.... PJ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Patan 0 Postad 22 Mars , 2008 Spectrum color har färgkoden http://www.spectrumcolor.com/ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hace1 0 Postad 22 Mars , 2008 Kontakta www.searayservicecenter.se/ Dom säljer även produkterna som du behöver Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser