-
Annonsera på maringuiden.se
Fler och fler båtägare ser maringuiden.se som det naturliga valet då de söker information, inspiration och praktiska tips kring båtlivet. Vi erbjuder bland annat besökarna båtartiklar, gästhamnsöversikter, forum, community, guider och mycket annat.
För att ert företag ska exponeras på bästa möjliga sätt följer sajtens innehåll de teman våra båttidningar arbetar efter. Dessutom har sajten ett ständigt tillflöde av nya egna artiklar, debattinlägg från besökarna och deras tips och råd.
Med vår goda kunskap och vårt starka media kan vi hjälpa er att få bästa möjliga exponering av ert varumärke och era erbjudanden till den köpstarka målgruppen båtägare.
Vi hälsar er hjärtligt välkomna till maringuiden.se!
Kontakta oss för mer information om dina möjligheter på nätet:
-
Försäljning/samarbeten/partners
Dick Jexby
Email. dick.jexby@maringuiden.se
Tel. 0705-933010
-
Materialspecifikationer
Bannertyp/namn Mått px Annons/filformat Toppbanner 980 x 120 jpg, gif, flash eller html Square screen 300 x 250 jpg, gif, flash eller html Trippel widescreen 250 x 360 jpg, gif, flash eller html Dubbel widescreen 250 x 240 jpg, gif, flash eller html Widescreen 250 x 120 jpg, gif, flash eller html Artikelmodul 140 x 200 jpg, gif, flash eller html Nyhetsbrevet 728 x 90 jpg, gif, flash eller html
Filformat ”Html”Alla html-banners ska levereras som textfiler och ska av kunden vara testade och klara
Vid klick på bannern måste den länkade sidan öppnas i ett nytt browserfönster. Bannern måste därför innehålla target=”_blank”
Trackerlänk kan enbart användas på våra html-banners och kan ej användas på jpg- och gif banners
Övrigt, se våra ”generella riktlinjer”.
Filformat ”Flash”Bör i möjligaste mån undvikas då alla webbläsare/enheter inte kan visa detta format. Ex. iPad och iPhone
----- on(release){ getURL(clickTag,"_blank"); } -----
Spara Flash-filen i tidigast möjliga version. Så att även användare med äldre Flash-plugins kan se bannern (i dagsläget lägger vi inte upp back-up gif)
Bakgrundsfärger måste läggas i ett lager med tonplatta. Använd ej en bakgrundsfärg då detta inte syns i Explorer.
Använd clickTag-kommando för länken istället för en URL.
För att klick på annonsen ska kunna mätas krävs att annonsproducenten skapar en osynlig knapp och sätter ett Action script för knappen. I fältet som visar Flash-koden ska följande kod visas:
Vid klick på annonsen måste ett nytt fönster öppnas, istället för att sidan visas i den ”frame” där annonsen är lagd i. Alla koder måste därför innehålla target ”_blank”.
För att vi ska kunna läsa av annonsstatistiken lägger vi sedan in länken som bannern ska länkas till i vår backwebb. Bifoga därför också hela länken (om länken till annonsören bakas in i Flashfilen kommer inga klick att registreras i annonssystemet).
Minimerat processorutnyttjande vid komplexa animeringar krävs.
Generella riktlinjer- Annonser/banners ska vara oss tillhanda senast tre arbetsdagar innan startdatum.
- Ange alltid för vilken annonsör materialet gäller.
- Ange startdatum och slutdatum för kampanjen samt antal köpta exponeringar om kampanjen är köpt på antal exponeringar.
- Ange länkadress (mål-URL) för respektive annons.
- Alla banners måste vara testade innan vi får materialet till oss.
- Inget ljud får förekomma i annonserna, inte ens vid mouseover, besökarna ska i sådana fall själva kunna aktivera och stänga av ljudet.
- Ange alltid hur mycket er banner väger i kb.
- Vi rekommenderar att annonsen har tydliga kanter så att den inte flyter ihop med annat material.
- Ansvarig säljare ni har haft kontakt med hos oss vid annonsbokningen.
- Kontaktperson hos er vid eventuella frågor om annonsmaterialet.
Vi förbehåller sig rätten att neka material på grund av publicistiska skäl.
Vänliga hälsningar maringuiden.se