Gå till innehåll
fredag 15 november 2024
TOMMY6300

brytarlöst,omc

Rekommendera Poster

är det någon som har en omc med cobra drev och bytt till brytarlöst jag får det inte att fungera har läst lite att man måste sätta dit en diod mellan tändspolen o ESAmodulen är det nogon som har någon kunskap om det är jag mer än tacksam mvh tomy

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej! Jag har en omc cobra, men jag har inte bytt till brytarlöst. Däremot funderar jag på att byta, så jag undrar vad är för kit du hittat? Har du någon länk där jag kan läsa mer och/eller köpa grejjerna? Vad kostar det?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har nyligen köpt brytarlöst sytem till min OMC 5.0 (Ford .302). Har dock inte monterat det ännu. Det är Ignitors system inkl. tändspole och kablar. Kostar 185,5 dollar med frakt. www.vintageperformance.com

För att det ska funka med OMC så är man tvungen att koppla in diod och motstånd mellan modulen och tändspolen. Rätt enkelt att bygga en sådan, ritning finns på www.vintageperformance.com/retrorockets/diodefix.pdfhttp://www.vintageperformance.com/\' />

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Byt hela fördelaren till thunderbolt du kan få tag i det för 2000 i usa ,fördelare, sensor ,tändspole,cdi box, betalade jag 2100 kr för

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...