Sturgeon 1 Postad 9 Mars , 2008 Söker en stor skärbräda i plast, ca 40 x 60 cm eller större för att ha vid rensning av fisk. Tänkte montera den med snäppfästen för att kunna sätta fast den på grabbräcket i aktern när behov uppkommer, annars kunna ha den undanstuvad. Vet någon var dylik storlek på skärbräda finns eller plastmaterial i ungefär den storleken? Om någon har en god lösning så skriv det gärna! Mvh Kristian Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 9 Mars , 2008 Jag har haft och har en sedan 4 -5 år som sätts fast på pulpitrören. Materialet är givetvis teflon. Materialkostnaden är grym. Jag köpte ett kasserat filébord, kostnad 1000 Sek och slipade/hyvlade bort skärsågen sedan satte jag en vikbar stötta i mitten och på sidorna plastklammar som jag drar på röret. Tvyärr har jag för tillfället ingen bild på arrangemanget. Men kan gå och ta en bild och sätta in den i morgon. mvh/Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sturgeon 1 Postad 9 Mars , 2008 Det får du mer än gärna göra! Gissar att ditt bord fungerar kanon, har du lite mått? Är hela skivan i teflon? /K Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 9 Mars , 2008 Självklart är hela skivan i teflon. Det är liksom hela vitsen.http://www.maringuiden.se/js/tiny_mce_209/plugins/emotions/images/smiley-wink.gif\ border=\0\ alt=\Wink\ title=\Wink\ /> Jag fick dra ner på storleken vid sista båtbytet, från 600x400 till 550x310 pga platsbrist.mvh/Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sturgeon 1 Postad 9 Mars , 2008 Hehe, lika bra att försäkra sig om det! Ser frem emot bild på lösningen! /K Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gesse 0 Postad 9 Mars , 2008 Här finns ett fast något större. http://www.seasea.no/Article.aspx?ArticleNo=7358 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gesse 0 Postad 9 Mars , 2008 Oops. Såg nu att det kan bli dyrt då inte underredet ingår. Det syns längst ner på denna sida. http://www.noa.se/html/lagun.htm Senast ändrad av Gesse | 09 mars 2008 | 20:54 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sturgeon 1 Postad 9 Mars , 2008 F*n vad smart! Jag har ju redan två laguna i båten, dock blir det ändå ganska dyrt för skärbrädan med fäste. Men bra förslag och grund för nya uppslag. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
davidstahl 0 Postad 10 Mars , 2008 Kolla med något av dessa företag, de brukar hjälpa mig och firman med plast. AB Carlsson & Möller Garnisonsgatan 45 Box 22161 250 23 Helsingborg Tel: 042-25 38 00 Fax: 042-18 47 22 E-mail: info@c-m.se Hemsida: www.c-m.se och STI Plast AB Pistolgatan 6 S-25023 HELSINGBORG Tel 46 42 25 66 00 Fax 46 42 20 17 98 info@stiplast.se De vet säkert vad du kan använda och få rätt storlek. Anners får du gå till en mekanisk firma och få kanterna och mått frästa alt sågade. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 10 Mars , 2008 En bild på baksidan. Staget som delvis är utfällt är en stötta. mvh/nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 10 Mars , 2008 En bild till, tagen snett underifrån men stöttan utfälld. mvh/Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser