FireWolf 0 Postad 1 Mars , 2008 Tjenna! Har en gammal radio i min båt, tror inte att den fungerar, men högtalarna fungarar i alla fall. Kan man fixa så att det bara går att plugga in en mp3-spelare till de högtalarna (det är högtalare med en svart och en röd kontakt, alltså inte såna man har till datorn) ?. Man måste förmodligen ha någon slags omkoppalare men är det någon som vet vad man behöver och hur man gör? Jag vill ju hellre ha mp3 än radio i båten! Senast ändrad av FireWolf | 01 mars 2008 | 19:08 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 1 Mars , 2008 Har du någon som helst mottagning på den där radion? Då kan du skaffa en FM-sändare till mp3-spelaren. Då bestämmer du en frekvens som du sänder på, så tar radion emot det. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
FireWolf 0 Postad 1 Mars , 2008 Aaa...smart det har jag inte tänkt på ens, bra idéhttp://www.maringuiden.se/js/tiny_mce_209/plugins/emotions/images/smiley-smile.gif\ border=\0\ alt=\Smile\ title=\Smile\ />. Då behöver jag ju inte heller byta högtalare till några med mp3-uttag. Jag provade radion med en kasett och då fick jag inte något ljud och det hände inte heller någonting på displayen, så jag tror att den är helt kass. Men vi har en gammal bilsterio som ligger hemma och skräpar, den kan jag ju byta mot den trasiga. Bilsterion är inte direkt gjord för marint bruk så är det någon som har nån ide hur man kan skydda den (mot rost och saltstänk m.m.), annars så kommer den väl antagligen att gå sönder efter ett kort tag. Tack än en gång för idén, visste ju att det fanns sånna men hade inte tänkt på det. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
TenZer 1 Postad 1 Mars , 2008 Tror tammetusan att t.ex. Jula har enheter för runt 600spänn med aux (dvs går att plugga en mp3 med hjälp av kabel med 2x3,5mm hane)Lycka till!//Johannes Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lasse-L 341 Postad 1 Mars , 2008 Köpte en Bilradio på Siba med CD, USB ingång för USBminnespinne och minnes kortläsare. 4*40watt. Fungerar OK. lätt att flytta mellan bil/båt. http://www.siba.se/index.aspx?identifier=SE94079 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sunbird205 0 Postad 2 Mars , 2008 Bilstereo för bara 500 kr art: 24-670 bara radio, minneskortläsare och USB. titta på Biltemas hemsida. //P Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Marrexxx 66 Postad 2 Mars , 2008 en mp-3 spelare har vanligtvis för klern förstärkare för att kunna driva högtalare i i en bil eller båt, köp en billig bil-radio med usb så kan du lyssna både på MP3, CD och sjörapporten. (P1 är föresten en utmärkt kanal den med) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
LadyAnnila 2 Postad 4 Mars , 2008 Tänk på att kolla så att CD-spelaren i bilradion funkar även när det kränger. En del är väldigt känsliga och måste vara i vågrätt läge för att kunna fungera. Råkade själv ut för att behöva byta för att CD-spelaren inte funkade när vi krängde ca 15 grader. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser