Kesse 0 Postad 14 Juni , 2007 Köpte en begbåt från Huges i Tranås under mars månad. En från -04 likaså motorn från -04. Allt i kanon skick. Fick även några månaders garanti på paketet. Motorn visade sig vara svårstartad och gå illa. Den gick bara på två burkar ibland när den var kall. När den varvades ner efter en åktur stannade den vid nått tillfälle samt att den gick orent. Nått var fel. Jag hörde av mig genom mail till den i personalen som jag handlade av. Han hörde inte av sig på nån vecka. Ringde ner och fick tala med honom, han hade inte fått nått mail sa han, (kan säkert vara så). Han skulle be en meck kontakta mig. Efter två veckor utan att ha hört nått ringer jag igen men personalen var upptagen. Mailar då till info@huges och beskriver problemet. Hör inget på en vecka. Ringer igen men inget svar. Faxar då till dem och har ännu inte hört nått på två nästan tre veckor. Vad är egentligen sverges största båthandlare för några? Jag hade ett enormt förtroende för dem och hade bara hört gott om dem. Likså upplevde jag dem som trevliga när jag handlade och när jag träffade dem på mässan. Jag har ännu ingen lust att kontakta konsumentverket eller PLUS. Har ni liknade upplevelser från dem? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
AudiTQ 1 Postad 14 Juni , 2007 Hej, tråkig historia! hoppas det löser sig. Det enda jag har att säga om Huges är dom sällan svarar i telefon...eller ringer upp. Mvh //-N Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gesse 0 Postad 14 Juni , 2007 Tråkigt. Jag har själv gjort många affärer med dom utan några som helst problem. Där emot Huges i Västervik har jag upplevt något liknande. Men till slut brukar allt fixa sig med lite kompensation som plåster på såren. Men visst är denna väntan på mailsvar och telefonsamtal mycket irriterande. Men det är ju högsäsong nu och de har väl fullt upp. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sungam 1 Postad 14 Juni , 2007 Det är väl som vanligt, innan affären mycket trevliga och inga problem. När allt är betalt verkar man vara en belastning. Mitt i säsong gör inte saken lättare. Trodde nog att Huges var lite bättre än snittet. Själv håller jag på med en process, så jag vet..... http://www.maringuiden.se/forum/;thread=166651 Stå på dig och lycka till! Magnus Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MANNEN666666 0 Postad 14 Juni , 2007 bor själv i tranås kan säga att jag INTE handlar där dom har inte tid och dom ringer aldrig upp dessutom så har dom ockerpriser (visserligen generelt (*stavning*) i branschen) så nä tack jag handlar hellre av mindre diviga handlare, i stockhom till exempel nordvall marina till exempel Senast ändrad av MANNEN666666 | 14 juni 2007 | 13:13 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bossee 11 Postad 14 Juni , 2007 Var det inte nån finansman som köpte upp Huges m fl? Det är nog bara kronor och ören som räknas då. Avkastningen skall vara ordentligt hög då förstås. Trevlig innan köp jo det är klart men sen så... Jag hoppas jag har helt fel. Men det är väl risk att säljarna sitter där med sina säljmål (uppsatta av ledningen) och säljer för fulla muggar (nu när båtbranchen har skördedagar) och glömmer bort el prioriterar bort de som redan avlutat ett köp och betalat. Ibland undrar jag vad det är för människor som jobbar i båtbranscen när man hör sånt här. Det tar ju typ några minuter att ringa upp och säga att man skall titta på problemet en viss dag och då skall kunden få besked. Att inte höra av sig är mycket nonchalant, speciellt som det upprepas från olika håll inom samma företag. Det tyder på ett kundserviceproblem bland personalen. Ytterst en ledningsfråga. Sådan husse sådan hund osv. Hoppas det löser sig. /Bo Senast ändrad av bossee | 14 juni 2007 | 21:04 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Dontomase Postad 14 Juni , 2007 Nä aldrig mer Huges i Västervi här heller hade min båt där för en felsökning av mitt backslag. Dels tog det tid dels gjorde de en åtgärd utan mitt godkännande. Utöver detta slet de dessutom av min gasvajer och vägrade först åtgärda detta. Fick ett erkännande i ett mail så det fanns på pränt. Sen hade de mage att skicka en faktura på 1300 plus moms för åtgärder de blivit åtsagda att göra. Jag menar 2 timmar för en felsökning... Men i mitt fall löste det sig de rev fakturan och fixade gasen. Så lycka till det går vägen om man inte ger upp. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser