hoek 0 Postad 10 Januari , 2007 På min båt har luckgaraget har lossnat från rufftaket. Beror att skruvhålen i rufftaket inte håller skruvarna längre, dvs hålen har slitits upp så att skruvarna inte drar längre. Någon som har några bra tips på hur man lagar? Fylla igen med epoxi och borra upp nya skruvhål? /hoek Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 10 Januari , 2007 ja, varför inte epoxy. Gör som tandläkaren ta upp hålet så du får bort skadad väv och fyll sedan i med epoxy. mvh/Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
FinnSpeed 0 Postad 10 Januari , 2007 Peter_K beskrev en metod i en annan tråd som jag har testat och den funkar bra http://www.maringuiden.se/forum/;thread=102974 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Consensus 5 Postad 10 Januari , 2007 Jag antar att garaget sitter med självgängande skruv? Gå antingen upp en storlek i skruvdiameter, eller skaffa en liten spruta och fyll hålen med epoxi för att sedan borra nya hål. I bägge fallen tätar du med lämplig tätmassa förstås. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hoek 0 Postad 11 Januari , 2007 Tror jag kör på Peter Ks metod, verkar vettigt. /hoek Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 237 Postad 11 Januari , 2007 Kolla så att du inte fått skador på sandwichen pga fuktinträngningen i övriga delar av rufftaket också... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser