Gå till innehåll
fredag 03 januari 2025
tuxedo

Bränslepump Johnson 6 hk??

Rekommendera Poster

Hallå,

har haft problem med en krånglande utombordare i sommar, en Johnson 6 hk från 80 -talet som ungarna använder dagarna i ända.

Dumt nog plockade jag isär bränslepumpen och har i och för sig fått ihop den igen men det verkar inte som om det sitter rätt....

Någon som har en beskrivning eller sprängskiss på hur pumpen ska sitta eller som vet om med någolunda enkla ord kan beskriva det för mig.

Meningen är att luft från vevhuset ska skapa ett tryck i pumpen men det verkar inte fungera nu.

Inte ens killarna på utombordarservice visste hur den skulle sitta.

Tack på förhand. //U

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Sprängskisser:

http://www.ishopmarine.com/ishop/jsp/AsplIsmHomeCcat.jsp?reqFor=29

Välj under Parts List Johnson, årsmodel, hk och sist modell.

Om du ej vet årsmodellen så borde det finnas ett serienr på nåt ställe på motorn. Jämför sen på http://www.marinshopen.se (Modellguide, Johnson eller Johnson & Evinrude).

Exempel: Om vi antar din Johnson 6 hk är från 1985 så ser sprängskissen för bensinpumpen ut så här: klicka på bilden för förstorad bild.

post-1495-1394234729,1402_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Och tillhörandfe Parts list så här.

post-1495-1394234729,196_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack för hjälpen, länken kommer bra till pass när kåpan åker av för nästa \service\. Problemet var att jag hade plockat isär den enhet (1 på sprängskissen) och den innehöll allehanda små fjädrar, distanser, membran och annat smått och gott. Nåväl, gav mig f_n på att få ihop det igen och efter någon timme i boden går den som en klocka igen. //U

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...