Gå till innehåll
lördag 30 november 2024
jack_sparrow

Bottenfärg gick åt helve..tack Hjertmans personal :(

Rekommendera Poster

Har målat om min båtskrov (botten) med hjälp av råd från Hjertmans i Västerås.Jag talade om vad jag hade för typ av båt m.m. och dom talade om vilka färger jag då skulle använda(grund & bottenfärg)..blir då något iriterad när det börjar dyka upp röda fläckar här och där. Har kontakat Hjermans samt färgtilverkarn. Ska bli spännande att höra hur dom kommer att lösa detta.Båten ser för jävlig ut och en veckas jobb gick åt helvete samt att allt måste göras om igen...

Nästa gång vete tusan om jag ska lyssna på okunnig personal utan ta reda hur det funkar själv...men men...dom kanske löser detta på ett bra sätt...vi får se.

post-11114-1394234658,0019_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skulle definitivt inte ta någons råd på allvar innan man hört sig runt. Tyvärr måste man ha koll på allt man gör, det är den enkla sanningen. Och i värsta fall om det inte fungerar kan man alltid kasta pengar på problemet då brukar dom försvinna iallafall om man pratar båt.

/ Plarsa

http://ockelbo.plars.org

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Förstår om du blir besviken men alla kan missförstå eller göra misstga. 

Vad använde du för färger då?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Färgerna var

Grundfärg: Primocon 750ml (silver/grå

Bottenfärg: Cruiser ECO 720ml(vit)

Håller på att snacka med yachtpaint (färgtillverkaren) får se vad dom kommer fram till.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

All heder åt Yachtpaint. Dom bjuder på ny färg till min båt så jag måste säga att jag är väldigt nöjd.  2.gif\

Hjertmans (västerås) har inte ens hört av sig...men man kan inte få allt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

hygglo av Yachtpaint !! hade de ngt svar på vad som kan ha hänt ???

Ska snart måla om båten själv så....... smiley-smile.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

det svar dom hade var att bottenfärgen har löst upp grundfärgen och fler lager med bottenfärg skulle fixa problemt...så vi får se hur det går, men det är jävligt schysst av dom att bjuda på färgen :)

Har även hört ifrån Hjermans (västerås) nu..och dom var något sånär villiga att hjälpa till...men men..allt är löst nu såååå

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har någon rekomenderat Primocon till ett plastskrov ???????

Då förstår jag att dom erbjuder dig mer bottenfärg för under vattenlinjen på plastbåt skall det ligga Gelchield som är 2 komponent och inget annat.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hämtat från http://www.yachtpaint.com/sweden/default.asp från databladet om bottenfärgen Cruiser Eco:

Förbehandling:

TIDIGARE MÅLADE YTOR: I Bra Skick: Skölj med färskvatten och låt torka. Okänd bottenfärg eller bottenfärg som ej kan övermålas, tätas med 1 skikt Primocon.

I Dåligt Skick: Avlägsnas med hjälp av Interstrip.

GRUNDMÅLNING: Instruktion för förbehandling av ytan beskrivs i databladet för grundfärgen.

BAR GELCOAT: Gelshield 200 för plastpestskydd, eller Primocon.

STÅL/JÄRN: ....

Visst, jag hade också föredragit Gelshield, men lustigt nog anger Yachtpaint Primocon också som grund till Cruiser Eco... Något jag missuppfattat?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har målat botten på min båt med exakt samma kombination som du har och det fungerade perfekt.

Har kört med båten i 3 säsonger utan att behöva måla om den.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...