Gå till innehåll
fredag 20 september 2024
Ruskprick

Biltemas båtprylar??

Rekommendera Poster

Är det någon som har någon erfarenhet av Biltemas kemi-produkter till båt? Är deras polish, vax, cleaner, primer o.s.v. ok? Det skiljer ju en hel del i pris!

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kolla denna tråd:

 

http://www.maringuiden.se/forum/;thread=35602

 

Kommer inte ihåg vad som sas, men som vanligt när det gäller Biltema antar jag att det är varning för mycket tyckande och så...

 

Utan att ha testat så skulle jag tro att dom duger bra!

Men det kan ju alltid vara bra att kolla med nån som provat.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har provat en del av deras produkter,, Nästan alltid är det så att kvalitet kostar,,  Har testat deras billiga masktejpar,inpregnering till kapell. Skräp och åter skräp..
 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst lpp2


Köpte en del av dom förra året.. Det funkar.. men det finns bättre saker

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Läste test av polish och vax i Praktiskt Båtägande (tror jag), förra numret. Biltemas var inte bäst men utsågs till mest prisvärt. Som med allt annat på biltema är det vaieande, man får kolla vad man köper. Jag köpte en lampa där, som jag monterade på toaletten, funkar kanonbra, inga missfärgningar i mässingen än. Båtdyonorna är billiga och otroligt bra för priset. Andra saker är vad föregående talare skrev, \skräp och åter skräp...\

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hör med Ekelunden, han är en evig förespråkare av Biltemas produkter (inte) 14.gif\

Själv tycker jag som redan är sagt, att det finns saker som är av godkänd kvalité, men också en hel del som är ordentligt skräp. Men med deras pris har man råd att prova.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst peter1904

Har använt Biltemas båtpolish (med polermaskin) och resultatet blev bättre än väntat.
 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

Svar ja.. Har testat både cleaner o vax från BT, Kämpade i 1,5 av båten meter med flammighet som följd, gav upp och åkte till färgaffären och köpte riktigt marin-cleaner & vax! Det är alla gånger värt att betala lite mer för mindre slit och bättre resultat!!

/ Gunilla

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Problemet med biltema är väl att det är litet lotteri. Ibland är det bra ibland rent skrämmande uselt. Senaste exemplet som jag kan redogöra för är i och för sig inte en kemiprodukt utan deras bränsleslangar för utombordare. Den som köptes förra året och i och för sig funkade bra då var stel som en pinne i år och alldeles uppenbart av undermålig kvalitet.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag läste också Båtägares annons om vax och cleaner så jag åkte direkt och köpte hela paketet inkl polermaskin (139 kr) smiley-laughing.gif\.

Det är första gången jag polerar en plastbåt och jag tycker att resultatet blev perfekt (notera att jag inte har något att jämföra med).

 

Köpte även kapelltvått som jag duschade på med högtryckstvätten. Spolade av tvättmedlet försiktigt med högtr. Men impregnerade med kvalitetsprodukt från SeaSea (International).

 

Packning på tub (den röda) har jag använt frekvent - inget läckage (än).

 

Säger som LF-reklamen med Henke Jag är helnöjd!

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Biltema är bra på rostfritt när det gäller skruv till båtar mm. men där går gränsen.

På min nya båt testade jag Autosol kromglans som rubbibg, därefter Autosol båtvax, jag är mer än nöjd med detta resultat, detta var inte dyrt, 160 kr på clas olson för 1 kg, detta har du i flera år.

Läs mer på dess hemsida:

alerud.a.se

 

Använder du sedan en polermaskin så får du ett toppenresultat.

Jag köpte mig en liten Flexmaskin 1,9 kg.

Båten är som ny, jag lovar.

//Mr X

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...