Mercury 0 Postad 29 Januari , 2006 Hallå... Nu är det så att jag har en båt som gör en sisådär 30 knop, men nu är det så att det är en dålig botten på den, det är gamal färg som är sliten,och ett antal stora revor i botten. Så nu undrar jag om jag lägger igen alla revor och slipar ner den gamla bottenfärgen och målar med ny botten färg, men spelar det någon roll vilken färg som man använder, någon som har tex bra glid eller vad man kan kalla det,vilka är dem bästa färgena. Hur mycket kan man öka i toppfart issåfall? tackar på förhand MVH//Mercury Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rigor73 0 Postad 29 Januari , 2006 ligger båten i hela sesongen? Har du den på trailer och bara doppar den när du ska åka båt så behöver du ingen bottenfärg Då räcker det med gelcoaten... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mercury 0 Postad 30 Januari , 2006 ja.båten ligger i hela sommaren... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jokar 0 Postad 30 Januari , 2006 Jag har också en båt som ligger i och som gör Ca 30knop. Samma fråga för mig. http://www.maringuiden.se/forum/;thread=79122 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 182 Postad 30 Januari , 2006 Var i Sverige (i vilket vatten) ligger båten? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mercury 0 Postad 30 Januari , 2006 den ligger både i söt och salt vatten..men frågan är om jagkan få den att gå fortare? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 182 Postad 30 Januari , 2006 Ja det kan du säkert. Ojämnheter bromsar, beväxning bromsar. En bra bottenfärg på en slät botten är att föredra framför en potatisåkerliknande botten. Vilka som är de bästa färgerna beror lite på om din båt ligger mest på västkusten, ostkusten eller i en insjö... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jokar 0 Postad 30 Januari , 2006 Och om man ligger på västkusten rekomnderar du? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mercury 0 Postad 30 Januari , 2006 okej va bra..men kan man uppskatta någon ändring i hastighet kanske..hur mycket mer? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mercury 0 Postad 20 Juni , 2006 Har bottenmålat å sjösatt nu Och kan konstatera att det blev en skillnad i fartökning, men hur mycket vet jag inte ännu. Oterkommer med det senare.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
plastis 0 Postad 20 Juni , 2006 Vill du ha ännu mer fart sedan så kan du prova denna produkt: http://www.ceramco.se/8447cbde-98b3-44db-90fe-3409989fab9c-29.html(Jag är väll inte en helt opartisk referens då det är farsgubben som säljer den i sverige, men den är faktiskt riktigt bra!) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ttr03001 0 Postad 21 Juni , 2006 Jo! Tänkte just föreslå seaslide när jag såg att det dök upp. Färgen avger ett slem som funkar som på fiskar. (har du försökt ta en fisk i vattnet?) Jag har provat på en racerbåt och effekten avtar med hastigheten. Vid 80knop märks ingen skillnad men vid lägre hastigheter blir friktionen mellan skrov och vatten mycket låg. Bästa resultaten uppnåddes när tillverkaren bogserade en pråm och provade både med och utan Seaslide. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
plastis 0 Postad 21 Juni , 2006 Tja, den avger ju egentiligen inte något slem, den ÄR liksom slemmet, men jag förstår hur du menar Färgen suger upp vatten och blir då skithal!(Egentiligen ett ganska meningslöst inlägg men ni får ha överseende...) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser