Gå till innehåll
måndag 24 februari 2025
Gäst Hansson

Är det ett bra pris?

Rekommendera Poster

Gäst Hansson

Har blivit erbjuden att köpa en Mercury 500 (50 hp) från 73. Nyrenoverat växelhus, (6000:-) Problemet är bara att den inte går riktigt vid fullgas. Den dör ut, troligtvis ett bränslefel. Jag har lånat motora av han som jag får köpa den av för han tyckte att jag skulle prova den först för att verkligen se till att jag fick ordning på den. Han begär 6000:- för den. Minus det det kommer att koste för mig att få ordninga på den. (packningar & membran i pumpen, packningar i förgasaren) Så min fråga är helt enkelt. Är det ett bra pris?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej. Det kan vara bra att kolla upp att delar finns att få tag på till en så gammal fin klenod. Har själv just blivit ägare till en volvo penta utomordare (slutade tillverkas -79) där det råder svår impellerbrist. Mvh Kalle

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Rickard

Fina motorer, kan om den är i bra skick vara värt 6000. Men inte en trasig där du ska laga först.. Jag hade inte gett mer än 2-3000 för ett sånt ex. Tänk även på att den inte ger 50hk, utan 42hk eftersom amerikanska motorer inte mätte styrkan på propelleraxeln som tex yamaha. - ett par hk till för åren. Men dom låter mysigt och är roliga att mecka om det är känsla du är ute efter. Reservdelar borde inte heller vara brist. Mvh Rickard

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...