Brunnsviken 295 Postad 7 December , 2020 Jag fick fler snäckor än vanligt i år pga att min lokala båtbottentvätt pajade lagom till sista tvätt innan upptagning. Fick bort det mesta med högtryck men ”märkena” efter tulpanerna är kvar på mitt aluminumskrov samt akterspegeln. Har någon erfarenhet av Sharkbite Barnacle Remover på aluminiumskrov? Hittar inget om detta varken på forumet eller vid googling. Det verkar råda lite olika bud om hur (o)farligt det är att ha syror på ett aluminiumskrov, blir inte riktigt klok på det hela. Kanske finns andra tips för att smidigt få bort märkena från skrovet? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kane 974 Postad 7 December , 2020 Skrapa av de först med isskrapa. Det skall vara OK att ha på men var försiktig och låt det inte verka för länge. Spola ordentligt med vatten efteråt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Brunnsviken 295 Postad 7 December , 2020 Fick som sagt av allt med hjälp av högtryck men märkena är kvar, så tror inte det går att skrapa så mycket. Har du provat med Sharkbite själv @Kane? Jag behöver höra från någon som faktiskt testat så jag vet vad jag ger mig in på 😊 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kane 974 Postad 7 December , 2020 (redigerade) Japp, på förra alubåten. Det mesta försvann bra men man såg ändå märken efter tulpanerna. Jag skulle ha kört medlet direkt vid upptagning och inte efter några dagar. Prova på liten yta först om du är osäker. Redigerad 7 December , 2020 av Kane 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser