Gå till innehåll
fredag 08 november 2024
Error

Aktiva?

Rekommendera Poster

Hej jag skulle vilja veta hur många som går in och kollar lite här.. skulle därför vilja att alla som ser detta skriver nått i stil med jag är här som svar anledningen till att jag vill veta är att de värkar vara lite aktivitet här och det är lite synd tycker jag. /Viktor

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Var är 'här'..? SeglarSnack, forumet generellt eller vad..?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nej jag tänkte mer på stortrissklubbens forum men men. /Viktor

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Där är där man inte är. Här är här där man är! Och häääär har man alltid meeed sig!!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Visst är jag här, jag har ju STORTRISS! Fast inte är det så ofta, det är inte så många som lägger in nåt nytt här att läsa, men lite berättelser om hur ni använder båten och lite äventyr ni varit med om vore kul. För min del har det inte blivit så många övernattningar i år som jag hoppats på men sommaren är väl inte slut än.Man behöver ju inte gå långt med båten, lika stort att utforska närområdet, det finns många vikar man seglar förbi. Trevlig fortsättning på sommaren.

post-6219-1394234436,9403_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Gustav GAbinus

Jag är här

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst ulle

har kollat lite idag /Ulle

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Även en stortiss mk1 under renovering är här titt som tätt 

post-5262-1394234469,4168_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej!

Jag har nyss kommit hit, så jag antar att jag är här nu... 

Samtidigt som jag är lite av en ord-filosof, vet jag att det blir bekymmersamt att försöka pressa ut alltför mycket av språket - det räcker helt enkelt inte till för att uttrycka alla de invecklade och långsökta ideer en människa kan lyckas prestera - språket som närmevärde till den relativa verkligheten.

Nåväl, med denna gedigna reservation vill jag uttrycka min uppskattning för ditt initiativ. Måhända det finns en och annan stortrissentusiast, nybliven eller mer erfaren... som vill komma lite närmare likasinnade - kanske så småningom för en liten träff på valfri ort för utbyte av erfarenheter och förhoppningar.

Vi är några vänner som lite av en slump fått överta en stortriss - själv är jag novis, men tror det skulle vara roligt att ägna min fritid åt segling på denna nivå, som verkar någorlunda hanterbar för en nybörjare.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Linda

Hej, kollar lite då och då!

MVH

Linda

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Fred Johanneson

Hej!

Jag brukar var mest aktiv på hösten och våren när det gäller trissforumen. Så nu är jag också här! smiley-smile.gif\

Hälsningar
/Fred 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej,

Är mest här på vår & höst för att få tips på förbättringar osv, har precis tagit upp min Stortriss MKII, det var ganska mycket snäckor på kölen, någon som har bra tips på bättre bottenfärg som går att köpa i Göteborgsområdet?

Sommaren har varit bra med en hel del härlig segling, lyckades dock få roderhaveri (ingen rolig upplevelse) men det gick bra till slut. Rodret knäcktes rakt av på kryssen i halvhård vind (ca 8 sekundmeter). Har visat upp det för träexperter men ingen kan förklara orsaken... Köpte båten sommaren 2004, kanske att rodret fått sig en knäck innan som inte gick att se. Någon som har någon idé? Försäkringsbolaget ersätter inte om man inte seglat på något... (vilket jag inte gjorde).

MVH

Lindis

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hmm... Angående det här med försäkringsklausuler så är det lika mkt en samvetsfråga för dig, som en friskrivning från ansvar från dem i mina ögon.

Vad har du sagt till dem än så länge? Kan du hävda att det låg en gren i vattnet? Kan du ha krockat med en färja??

Efterhandskonstruktioner är kanske inte riktigt bra, men fyller ibland sin funktion... Man får göra sin samvetsenliga tolkning av juridiken i de här fallen, alla regleringar är till för ett syfte. Menar den här att begränsa just dig här? Eller är du ett oskyldigt offer för olyckliga omständigheter?`

Med juridiska hälsningar / Johnnie

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tror att onda undervattensvarelser smög upp mot din båt, bakifrån. Och tuggade av rodret. Lömskt! Lycka till med försäkringsbolaget! 14.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej!

Får snart hem min stortriss och jag tycker att det här forumet är toppen. För mej som just ska skaffa min första stortriss är det perfekt att läsa om alla era erfatenheter. Har läst det mesta och det finns mycket bra att ta till sej. Kommer nog att kolla här mycket.

Katte

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag är inte på nån stortriss men här är jag i alla fall.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Andreas_E

här lite då o då :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det står under ditt första inlägg hur många som varit här men det är väl inte det du är ute efter. Brukar titta på det mesta och får många goda skratt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Å här är jag.6veckor sjösättning.Ligger redan sömnlös.Mvh Magi  

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej Viktor!

Nu finns ett speciellt Stortrissforum på Stortrissklubbens egen hemsida som ju har tillfrisknat.
För att komma till forumet och Stortrissklubben följ länken:
http://gimmick.se/stortriss/index.php?option=com_joomlaboard&Itemid=193
Det har inte kommit in några inlägg ännu, men jag ser med förtröstan fram mot att det skall bli ett lika livaktigt forum som under Stortrissklubbens glandagar för några år sedan.

Välkommen med dina inlägg
Trissmaster
21.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...