Error 0 Postad 8 Juli , 2005 Hej jag skulle vilja veta hur många som går in och kollar lite här.. skulle därför vilja att alla som ser detta skriver nått i stil med jag är här som svar anledningen till att jag vill veta är att de värkar vara lite aktivitet här och det är lite synd tycker jag. /Viktor Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 182 Postad 8 Juli , 2005 Var är 'här'..? SeglarSnack, forumet generellt eller vad..? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tooth 0 Postad 11 Juli , 2005 jag är här.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Error 0 Postad 11 Juli , 2005 Nej jag tänkte mer på stortrissklubbens forum men men. /Viktor Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
fewfew 0 Postad 18 Juli , 2005 Där är där man inte är. Här är här där man är! Och häääär har man alltid meeed sig!!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
HenrikGbg 9 Postad 27 Juli , 2005 Visst är jag här, jag har ju STORTRISS! Fast inte är det så ofta, det är inte så många som lägger in nåt nytt här att läsa, men lite berättelser om hur ni använder båten och lite äventyr ni varit med om vore kul. För min del har det inte blivit så många övernattningar i år som jag hoppats på men sommaren är väl inte slut än.Man behöver ju inte gå långt med båten, lika stort att utforska närområdet, det finns många vikar man seglar förbi. Trevlig fortsättning på sommaren. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Gustav GAbinus Postad 3 Augusti , 2005 Jag är här Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst ulle Postad 11 Augusti , 2005 har kollat lite idag /Ulle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stortriss_Pelle 0 Postad 22 Augusti , 2005 Jag är här Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fredrik_J 0 Postad 5 September , 2005 Försöker kolla emellanåt... Fredrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Zailor 0 Postad 5 September , 2005 jag är här Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
iwar 0 Postad 5 September , 2005 Även en stortiss mk1 under renovering är här titt som tätt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ST397 0 Postad 12 September , 2005 Hej! Jag har nyss kommit hit, så jag antar att jag är här nu... Samtidigt som jag är lite av en ord-filosof, vet jag att det blir bekymmersamt att försöka pressa ut alltför mycket av språket - det räcker helt enkelt inte till för att uttrycka alla de invecklade och långsökta ideer en människa kan lyckas prestera - språket som närmevärde till den relativa verkligheten. Nåväl, med denna gedigna reservation vill jag uttrycka min uppskattning för ditt initiativ. Måhända det finns en och annan stortrissentusiast, nybliven eller mer erfaren... som vill komma lite närmare likasinnade - kanske så småningom för en liten träff på valfri ort för utbyte av erfarenheter och förhoppningar. Vi är några vänner som lite av en slump fått överta en stortriss - själv är jag novis, men tror det skulle vara roligt att ägna min fritid åt segling på denna nivå, som verkar någorlunda hanterbar för en nybörjare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Linda Postad 22 September , 2005 Hej, kollar lite då och då! MVH Linda Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Fred Johanneson Postad 7 Oktober , 2005 Hej! Jag brukar var mest aktiv på hösten och våren när det gäller trissforumen. Så nu är jag också här! Hälsningar /Fred Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lindis 0 Postad 9 Oktober , 2005 Hej, Är mest här på vår & höst för att få tips på förbättringar osv, har precis tagit upp min Stortriss MKII, det var ganska mycket snäckor på kölen, någon som har bra tips på bättre bottenfärg som går att köpa i Göteborgsområdet? Sommaren har varit bra med en hel del härlig segling, lyckades dock få roderhaveri (ingen rolig upplevelse) men det gick bra till slut. Rodret knäcktes rakt av på kryssen i halvhård vind (ca 8 sekundmeter). Har visat upp det för träexperter men ingen kan förklara orsaken... Köpte båten sommaren 2004, kanske att rodret fått sig en knäck innan som inte gick att se. Någon som har någon idé? Försäkringsbolaget ersätter inte om man inte seglat på något... (vilket jag inte gjorde). MVH Lindis Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
LadyB 1 Postad 10 Oktober , 2005 Hmm... Angående det här med försäkringsklausuler så är det lika mkt en samvetsfråga för dig, som en friskrivning från ansvar från dem i mina ögon. Vad har du sagt till dem än så länge? Kan du hävda att det låg en gren i vattnet? Kan du ha krockat med en färja?? Efterhandskonstruktioner är kanske inte riktigt bra, men fyller ibland sin funktion... Man får göra sin samvetsenliga tolkning av juridiken i de här fallen, alla regleringar är till för ett syfte. Menar den här att begränsa just dig här? Eller är du ett oskyldigt offer för olyckliga omständigheter?` Med juridiska hälsningar / Johnnie Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fredrik_J 0 Postad 11 Oktober , 2005 Plötsligt är Stortriss-sidan aktiv! Kul!! ///Fredrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
fewfew 0 Postad 21 Oktober , 2005 Jag tror att onda undervattensvarelser smög upp mot din båt, bakifrån. Och tuggade av rodret. Lömskt! Lycka till med försäkringsbolaget! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Katte 0 Postad 10 Januari , 2006 Hej! Får snart hem min stortriss och jag tycker att det här forumet är toppen. För mej som just ska skaffa min första stortriss är det perfekt att läsa om alla era erfatenheter. Har läst det mesta och det finns mycket bra att ta till sej. Kommer nog att kolla här mycket. Katte Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Linde 1 Postad 10 Januari , 2006 Jag är inte på nån stortriss men här är jag i alla fall. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Persk 2 Postad 11 Januari , 2006 Tuppen Här!!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Andreas_E Postad 11 Januari , 2006 här lite då o då Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
gustaf05 0 Postad 11 Januari , 2006 Det står under ditt första inlägg hur många som varit här men det är väl inte det du är ute efter. Brukar titta på det mesta och får många goda skratt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
TomasO 0 Postad 16 Januari , 2006 /tomas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jonatan_M 0 Postad 19 Januari , 2006 jag är här (men inte så ofta, det är första gången!!) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
magi 0 Postad 15 Februari , 2006 Å här är jag.6veckor sjösättning.Ligger redan sömnlös.Mvh Magi Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ahidman 0 Postad 23 Februari , 2006 Hej Viktor! Nu finns ett speciellt Stortrissforum på Stortrissklubbens egen hemsida som ju har tillfrisknat. För att komma till forumet och Stortrissklubben följ länken: http://gimmick.se/stortriss/index.php?option=com_joomlaboard&Itemid=193 Det har inte kommit in några inlägg ännu, men jag ser med förtröstan fram mot att det skall bli ett lika livaktigt forum som under Stortrissklubbens glandagar för några år sedan. Välkommen med dina inläggTrissmaster Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rock 0 Postad 26 Februari , 2006 jag är här o kollar lite emellanåt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
qwintus 0 Postad 26 Februari , 2006 Jag var här. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser