Jesper975 0 Postad 29 November , 2020 Hej! Har ni kloka här på forumet några tips på välrenommerade reparationsvarv/företag för större segelbåtar? I det här fallet handlar det om en gammal Beneteau Oceanis 510, som väger ca 14 ton. Aktuella arbeten är avkölning och byte av kölbultar, samt reparation/förstärkning av liner och balkar efter tidigare grundstötning. Hemmahamn är i stockholmsområdet, men det är även intressant med tips på varv längs övriga Ostkusten, Mälaren, och andra sidan Östersjön. Med vänliga hälsningar Jesper Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 208 Postad 29 November , 2020 Jag har inte besökt dem själv, men Korsholmsvarvet har ett bra rykte. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lintott 1 914 Postad 29 November , 2020 Brohäll Marin på Bullandö jobbar med det mesta på båtar o klarar att lyfta 16 ton. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 487 Postad 30 November , 2020 Plastsjador och montage AB ute på Svinninge marina är bra. Vet inte om de klarar 14 ton, men kolla. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
trewq 591 Postad 30 November , 2020 Sune Carlsson i Saltsjöbaden har en kran som klarar 65 ton enligt hemsidan 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
RikardE 265 Postad 30 November , 2020 Plast skador i Svinninge har gjort jobb åt mig med gott resultat. Där låg större båtar så lyft av 14 ton lär inte vara något problem där. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jesper975 0 Postad 30 November , 2020 Tack för de bra förslagen, och egna eller vänners erfarenheter är förstås extra värdefulla! Är det någon som kan tänkas ha rekommendationer på varv även utanför stockholmsområdet? Med vänliga hälsningar Jesper Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
snoy 39 Postad 1 December , 2020 Saltö marin i Oxelösund kan säkert klara Din båt. Perra. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
RikardE 265 Postad 11 December , 2020 Gryt plockar upp 100 fots motorbåtar som dom förvarar inomhus. Bara hört gott om dom. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Comfort4 82 Postad 12 December , 2020 Hej tyvärr inget tips om varv på den sidan , menbkolla på expedition evans på youtube de gör ett sånt jobb själva på en benetau 49 Kul avsnitt med mycket jobb, men man ser hur konstruktionen hänger ihop 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Monitor 3 Postad 17 December , 2020 Hej, För ett par år sedan hade jag min båt på Oxelösunds varv för genomgång efter en grundstötning (byte av rigg och genomgång av köl mm). Det var på hösten så den blev klar över vintern och jag hämtade en färdig, städad, och fullt iordningsställd båt på våren efterår. //M Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser