shetland 0 Postad 7 Juli , 2005 Jag har köpt en Johnson 90 årsmodell 88. Jag har haft motorn igång och i går la jag i båten. Idag har vi provkört båten och det gick bra tills vi kommit tillbaka till bryggan och stängt av motorn. När jag skulle starta igen så klickade det bara i motorn.Vad kan det vara. Tacksam för hjälp Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst startmotor.se Postad 7 Juli , 2005 Om batteriet är laddat är det troligtvis något med solenoiden eller startmotorn. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 8 Juli , 2005 Eller det vanligaste felet, ingen kontakt/ärg/dåliga/klena ledningar. mvh/Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sigge_1 50 Postad 8 Juli , 2005 Kolla huvudströmbrytaren ( den du vrider om med din röda plastnyckel). Det brukar bli okontakt i dessa. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
steken 1 Postad 8 Juli , 2005 Min var likadan. Ta nån som vrider på starten och ta kabelhärvan till motorn och ryck i den så funkar det säkert. Min var så, och det var en jordkabel som bara var att dra åt en skruv på Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser