The_Rock 0 Postad 7 Juli , 2005 Hej! Jag ska köpa en GPS plotter och har länge kollat på Garmin 172c men nu har det ju kommit en 192c också vilket innebär att jag har fått lite problem att välja. Föregångaren till 192c (182c) var ju lite långsammare än 172c vilket gjorde att jag nästan valde 172c. Det jag undrar om någon har erfarenhet av 192c eller kan ge mig några tipps på vägen. Vad skiljer egentligen mellan 182c och 192c? :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Segelbo 2 Postad 7 Juli , 2005 Kolla på Garmins utmärkta hemsida. Vad jag kan förstå sitter skärmen på högkant på 182 och på bredden på 192. Har inte lusläst specifikationerna. [LINK]www.garmin.se[/LINK] Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
The_Rock 0 Postad 7 Juli , 2005 Tack för ditt svar. Jag har redan besökt deras sida men tyvärr så blir jag inte så mycket klokare av det... :oops: Är det bara utseendet som är ändrat för alla specar verkar vara lika mellan 182c och 192c? Är det någon som har köpt en 192c redan som har några synpunkter? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
The_Rock 0 Postad 8 Juli , 2005 Någon.... :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 541 Postad 8 Juli , 2005 Har en 192C och hade en 182C i förra båten. 192 C ska vara bättre på en punkt: skärmen. I övrigt lika. Jag ser ingen skillnad på skärpan på skärmen jämfört med 182 C. Det finns dock ett mörkerläge på 192:an som jag inte haft tillfälle att prova än. Valde en 192:a för att de slutat sälja 182:an. Har ingen erfarenhet av 172c men vet att jag av någon anledning valde bort den. Är mycket nöjd med bägge mina Garmin plottrar. Har även en Navman som jag dock inte är lika nöjd med. Hoppas du blir klokare av detta. Lycka till! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
thomas_ 0 Postad 9 Juli , 2005 Om man går in på Garmin´s hemsida så kan man ju jämföra de olika modellerna. Men 182C och 192C får samma värden på alla punkter som tas upp där. Vad jag har hört så stämmer det där med ett bättre mörkerläge på 192:an. Sen har ju 192 smartare upplägg med knapparna och ska väl likna 172:an gissar jag. Jag har också hört att 182:an är på väg ut. Och visst har 182 och 192 samma skärm ? Och vad jag kunde se så är den skärmen ljusstarkare än 172:an Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
V8dc 0 Postad 10 Juli , 2005 Det har även diskuterats här: http://www.fendern.se/propeller/index.php?showtopic=2506 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
conny76 0 Postad 20 Juli , 2005 Jag har en Garmin 172c och är MYCKET nöjd. den har mörker navigering den också, hade den på span under en lång tid innan jag köpte den, dessutom har den fått bäst i test i vi båtägare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bossee 11 Postad 20 Juli , 2005 Vi båtägare tycker fortfarande, i sitt senaste nr, att 172C är ett strå vassare totalt sett jämfört med 192C som de provat. Deras referens GPS navigator är således 172C än. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser