Flurry 0 Postad 7 Juli , 2005 Hej! Kollade på en zodiac rib 3,30 med en 15 hk Yamaha på igår.. Motorn var ganska gammale men betydligt lite använd, startade lätt och gick bra. Vet inte exak hur gammal den är men nog 15 år. Ytskiktet på båten hade flagnat men underdelen såg fin ut,vågar man köra så? Man vill ju helst inte åka runt och vara rätt för att sjunka. Pris: 8000:- Tacksam för svar.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flurry 0 Postad 10 Juli , 2005 Värst vad lite svar men fick här då.. Hmm.. Ingen som vet lr? ?-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst gunnar jansson Postad 10 Juli , 2005 Svårt att svara på helt enkelt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Wille Postad 10 Juli , 2005 Då det gäller gummibåt ska man vara lite försiktig att handla snabbt och billigt. Då materialet har en viss åldersbenägenhet på grund av UV-strålningen så åldras gummit utan att det kan synas innan det spricker. Sedan kan tidigare ägare varit vårdslösa med val av motor (alltid kul med lite fart) då akterspegelns infästning börjar ge med sig med vatteninträngning som resultat. Har du inte en garanterad ålder att gå på så skulle jag vara lite försiktig att handla. I medelhavsområdet så är det enbart jollar tillverkade av Hepalon som gäller p,g,a UV-strålningen. /Wille Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flurry 0 Postad 13 Juli , 2005 :-Tack Det var det jag ville veta.. Jag börjar nämligen fundera på att pruta ner motorn å bara köpa den, så kan mna köpa en annan båt sen.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Niklas Postad 27 Juli , 2005 Hej Försök hitta en jolle som är byggd av Hypalon. Zodiac mm som bygger i PVC för att kunna massproduserar båtar brukar vara mycket slitna efter 7-10 år. Det finns en hel del fabrikat som bygger i Hypalon. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Secalka 0 Postad 28 Juli , 2005 Får Du ner motorn i pris så är det ett ganska juste affär även om Du får räkna med att det kan gå åt lite serviceprylar till motorn. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser