Gäst Martin Postad 7 Juli , 2005 Jag rengjorde förgasarna samt bytte tändstift till (NGK BUHW2) efter det gick mototn som en klocka, i en dag. Nu startar den omg men dör direkt om jag inte trycker till kort på choken, så får jag hålla på för att hålla den i liv??? efter chokning så går den upp i varv, för att sen gå ner och dö. Detta gäller på tomg och med mer gas, i alla lägen? Var kan felet ligga? Tacksam för tips! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mtunberg 0 Postad 8 Juli , 2005 gör rent förgasarna så ska du nog få den att fungera igen. låter som ett klassiskt skit i munstycket fel. mvh Micke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Edvin Rude Postad 8 Juli , 2005 Det är ju precis vad jag nyss gjort, Förgasarna är rena, och inga stopp i munstyckena. Varför kommer den igång så fort man trycker till på choken? som om man vrider av och på bensinkran.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
minbuss 1 Postad 8 Juli , 2005 Jag fick ta isär förgasarna på en mercury 3 ggr innan jag fick den att gå ordentligt. Sista gången blåste jag ur dom med tryckluft. Hade åxå problem att den bara dog om man inte gasade till. Sten Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mtunberg 0 Postad 8 Juli , 2005 Flå't gorde mig inte tydlig där kanske.... Jo... har du skit i soppan så kan förgasarna becka igen på nolltid, det låter som att munstyckena i förgasarna är smutsiga eller åtminstone i en av dom... men om allt i filterväg och tank osv är i ordning så bör ju knappast felet ligga där, varför rengjorde du första gången? Hade du problem eller var det bara i servicesyfte? mvh Micke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mtunberg 0 Postad 8 Juli , 2005 Hjälper det även om du pumpar på blåsan? Det kan ju vara pumpen som lagt av, häng på en bränsletrycksmätare efter pumpen, har för mig att det ska ligga på ca 1 bar. mvh Micke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst gunnar jansson Postad 9 Juli , 2005 Kan vara topplockspackningen som gått. Är ett klassiskt fel på just 55:an. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser