Ljungen 4 Postad 29 Oktober , 2020 Jag undrar om det finns någon som vet om det går att köpa den delen som sitter i en fettcylinder som pressar fettet ner mot axeln när man skruvar på skruven som sitter i toppen på cylindern. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gripen72 144 Postad 31 Oktober , 2020 Googla på fettkopp eller fettpress. Här har du en lyxigare variant. Annars går ju koppen att ersätta med en vanlig smörjnippel, men då måste båten utrustas med en ständigt kletig fettspruta... https://www.boatlab.se/motordelar/motorunderhall/oljepump-oljesug/fettpress-minor-0-2-ltr-massing-1st Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rascal 980 Postad 31 Oktober , 2020 Googla på Stauferkopp Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ljungen 4 Postad 31 Oktober , 2020 Tack för dessa inlägg. Jag har bytt ut den "Fettpress" som satt i båten och monterat en fettspruta för patroner och det tycker jag fungerar bra. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser