Piraya 0 Postad 7 Juli , 2005 Hej, jag tog en insjööring häromdan och när jag rensade den fick jag se nått konstigt. Se bilder via länken: [LINK]www.bylis.net/fisk[/LINK] Vad är det för nått? /Marcus Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Leif Postad 7 Juli , 2005 Inte en aning.....men usch! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst plotter Postad 8 Juli , 2005 Vilket menar du? Det som hänger ut är inälvor, precis som på de flesta djur. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Piraya 0 Postad 11 Juli , 2005 men så där ska det väl ändå inte se ut. Har aldrig sett det förut iaf. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kallsund 0 Postad 11 Juli , 2005 Jodå, det är helt enkelt tarmpaketet och ser helt normalt ut. mvh Kalle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst fisken Postad 14 Juli , 2005 finns det inga minimi mått där du fiskar den ser ju välldigt liten ut ??? annars som sakts det är inälvor 8-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst crille Postad 15 Juli , 2005 hör efter på sportfiskeforum.se [LINK]www.sportfiskeforum.se[/LINK] Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Piraya 0 Postad 16 Juli , 2005 Hej, jo det finns minimått och den klarade det med råge.....däremot vägde den mycket mindre än vad vi hade räknat med i förhållande till längden. /Piraya Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Piraya 0 Postad 16 Juli , 2005 Hej, jag tog kontakt med länsstyrelsen där jag bor men de kunde inte förklara vad det var. De skickade ärendet vidare till Statens Veterinärmedicinska Anstalt i Uppsala. De visste inte heller med säkerhet vad det var men här är ett urklipp av ett mail som jag fick av dom: vi har enats i att det rör sig om pylorus. Det som stör mig är att de utgår från ett långt avsnitt av tarmen. Pylorussäckarnas anfästning brukar normalt vara mer fokuserad till ett ställe. XX menar att på mager fisk kan det se ut på detta sätt. Vi kan inte heller utesluta att det rör sig om en missbildning. Vad vi är helt eniga i är att det inte är en parasit. Pylorus = blindtarm mvh Marcus Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Linålen Postad 18 Juli , 2005 Delar av tarmpaketet, helt normalt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kingfisher 0 Postad 24 Juli , 2005 hallå jag var i storån i idre i veckan som var då såg det ut lika dant i en öring så jag tror det är normalt skitfiske på er h/kingfisher Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Mattias Postad 25 Juli , 2005 Fick en öring på 7 hg i Hårkan för två veckor sen, kul att se att det finns fler som funderar. Den såg också ut på det viset. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst mattias Postad 18 Augusti , 2005 Hej! Fått sikar som sett ut så! pylorus=nedre magmun EJ blindtarm!!! /ME Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Daanel 0 Postad 25 Augusti , 2005 hej. ingen aning. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
IngeFisk 0 Postad 13 Mars , 2006 mask i magen, han kanske har ätit snö Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
r-bert 0 Postad 13 Mars , 2006 härligt att se dem Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mika66 0 Postad 4 April , 2006 Nåt sjukhus i närheten som spolar ner operationsslask, tolvfingertarmar mm? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hellyarp 0 Postad 7 April , 2006 Alien!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hustran 0 Postad 7 April , 2006 Oj,har du inte fiskat förut?Det finns faktiskt inälvor i fisk. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser