kreta 0 Postad 28 Oktober , 2020 (redigerade) Hej, jag vill kontrollera att larmet går om oljan i behållaren till drevet tar slut. Finns det något sätt att testa givaren? Redigerad 28 Oktober , 2020 av kreta Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
AlfaAlfa 63 Postad 28 Oktober , 2020 Töm behållaren för olja. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
anuba 425 Postad 28 Oktober , 2020 2 timmar sedan skrev kreta: Hej, jag vill kontrollera att larmet går om oljan i behållaren till drevet tar slut. Finns det något sätt att testa givaren? Hejsan, Det beror på vilken motor du har. På en Mercruiser räcker det att skruva av locket för den lilla behållaren för drevoljan, som du har på motorn, för att testa larmet. I locket sitter det en brytare som har koll på att nivån är rätt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kreta 0 Postad 30 Oktober , 2020 Tyvärr så sitter ingen brytare på locket. Sensor sitter i botten på behållaren. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
AlfaAlfa 63 Postad 8 November , 2020 (redigerade) Därför mitt förslag. Det är mycket nyttigt också att rena denna samtidigt, eftersom det ligger skit i botten på dessa. Dvs olja som har blivit värmd och degraderat. Få det ut och rengör. Det sitter koppling på ledning och på slangen - så du får av behållaren. Redigerad 8 November , 2020 av AlfaAlfa 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kreta 0 Postad 18 December , 2022 Hej igen, jag har provat ovanstående men inget larm hörs. Kan det vara larmdonet som är fel på? I så fall hur kan jag kolla det? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Niklasss 16 Postad 19 December , 2022 Om det är mercruiser vi pratar om så öppna locket i behållaren och tryck ner flottörens om det skulle vara tomt på olja. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
anuba 425 Postad 19 December , 2022 Drevoljelarm? Vilken lyx. Det hittar man inte på en modern Volvo Penta. Där får man hoppas på tur när man i slutet på säsongen tappar ut den gamla oljan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser