Holsson 0 Postad 26 Oktober , 2020 Jag håller på och försöker förstå vilka parametrar som avgör propellerval och liknande Får då frågan om drevets utväxling ! Hur tar man reda på detta , det är en gammal båt med utbytt drivlina som inte är original i båten Hur tar man reda på utväxlingen Ska också se över propellern som inte heller den är anpassad till båten märkningen är EO-LE-1419 och 240907, någon som förstår ved dessa hieroglyfer betyder ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kane 974 Postad 26 Oktober , 2020 Verkar vara en 14 1/4 x 19" propeller (diam. x stigning). Har du drevet av kan du snurra på propellern och räkna varv på ingående axel. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Holsson 0 Postad 26 Oktober , 2020 OK Tack för hjälpen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Baxlaget 244 Postad 26 Oktober , 2020 Har för mig att utväxlingen stod tryckt på mitt Alpha One, högst upp på ena sidan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Holsson 0 Postad 27 Oktober , 2020 Har hört detta också men jag kan inte se något Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser