Markreg 0 Postad 24 Oktober , 2020 Hej, jag önskar byta motor från MD21 till TAMD30a eller MD32 men behöver veta om går att passa in i motorutrymmet och ansluta mot befintligt drev, Det är framförallt i höjdled som det kan bli svårt. Tacksam för måttskisser eller om någon har kunskap om det. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Makro 1 214 Postad 24 Oktober , 2020 Är det segelbåtsdrev eller drev på akterspegeln du har? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Markreg 0 Postad 24 Oktober , 2020 (redigerade) Aq280 På akterspegeln Redigerad 24 Oktober , 2020 av Markreg Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Markreg 0 Postad 24 Oktober , 2020 sådana här söker jag Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Makro 1 214 Postad 1 November , 2020 Aha, jag blev lite fundersam över kombinationen av en MD21/MD32 och drev men nu ser jag att det är ingen planande båt och det verkar heller inte vara någon segelbåt? Bootsmotoren.de har ju måttskisser på många motorer men inte på de äldre som du nämner här. Skulle inte något lite modernare som en AD31 kunna vara ett bättre alternativ de kan man ju få till en hyfsad peng när någon har lyft ur för byte. Ska du inte ska åka fort kan ju en TMD31 också funka? https://www.bootsmotoren.de/vpdateien/Volvo-Penta-AD31L-DP.pdf Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser