Jens_Sthlm 27 Postad 20 Oktober , 2020 Tänkte riva laddluftkylaren på min kad 42 och se hur den ser ut och samtidigt byta packningarna i den. Motorn är konserverad för vintern. När jag lyfter på locket så är det fullt med glykolvatten där, ska det vara så? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kossor 938 Postad 20 Oktober , 2020 (redigerade) 2 timmar sedan skrev Jens_Sthlm: Tänkte riva laddluftkylaren på min kad 42 och se hur den ser ut och samtidigt byta packningarna i den. Motorn är konserverad för vintern. När jag lyfter på locket så är det fullt med glykolvatten där, ska det vara så? Ja det ska vara glykol där, kylvattnet cirkulerar i kylaren och kyler luften som går igenom så insugsluften blir kallare. Locket tätar mot kylenheten, vattnet kommer in från oljekylaren leds via slang upp till ingående på aftercoolern, tillbaka till värmeväxlaren kyler där av sötvattnet vidare ut i knäet vid turbon. Redigerad 20 Oktober , 2020 av kossor Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jens_Sthlm 27 Postad 20 Oktober , 2020 Tack för svar kossor! Hur gör jag jobbet på rätt sätt? Lyfter upp insatsen med all glykol i eller ska jag ta våtdammsugaren och suga upp all glykol först? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
dspj 7 Postad 5 November , 2020 https://youtu.be/vA_U00Fsgy4 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser