chester1111 1 Postad 17 Oktober , 2020 Hej, vår valp har lyckats tugga av kablarna till vad jag gissar är ekolod och knopmätaren (?), dessa sladdar kan onekligen inte skarvas eftersom dom ligger under vatten, hur lagar man enklast dessa eller är det bara nytt som gäller? Mycket uppgivet. Tack för alla tips! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fogden 32 Postad 17 Oktober , 2020 Det är bara att sätta upp på valpkontot altså köp nytt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
guestsson 485 Postad 17 Oktober , 2020 Jag har lagat liknande genom lödning och ingjutning i epoxy även butulgummi kan funka. Men vill du vara 100 säker är det utbyte som gäller. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Georg_Ohm 4 831 Postad 17 Oktober , 2020 1 timme sedan skrev guestsson: Jag har lagat liknande genom lödning och ingjutning i epoxy även butulgummi kan funka. Men vill du vara 100 säker är det utbyte som gäller. Det är värt att prova, om det är en koaxialkabel till ekolodsgivaren finns det speciella skarvbon att köpa, dessa är ju dock avsedda att användas där det är torrt. Men med krympslang, vulktape eller annan tätning kanske man kan få det vattentätt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Cam72 64 Postad 17 Oktober , 2020 Krympslang med lim blir rätt utfört tätt! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
chester1111 1 Postad 18 Oktober , 2020 tack för alla tips! Lätt värt ett försök tänker jag. Nån som har en bra länk på krympslang med lim tro, så man gör rätt då? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Cam72 64 Postad 18 Oktober , 2020 Jag kör med denna https://www.biltema.se/bil---mc/elsystem/krympslangar/krympslangskit-med-lim-2000041559 har räddat mig många ggr Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
chester1111 1 Postad 18 Oktober , 2020 Tack! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pirayan 37 Postad 19 Oktober , 2020 2020-10-17 vid 09:03 skrev chester1111: Hej, vår valp har lyckats tugga av kablarna till vad jag gissar är ekolod och knopmätaren (?), dessa sladdar kan onekligen inte skarvas eftersom dom ligger under vatten, hur lagar man enklast dessa eller är det bara nytt som gäller? Mycket uppgivet. Tack för alla tips! Hallåj Är inte den inre givaren tryckloggen? I så fall är väl det bara en slang. Ekolodskabel har jag som andra nämnt, skarvat och kört krympslang. Det höll i alla fall i dom tre år jag hade kvar båten😃😘 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pirayan 37 Postad 20 Oktober , 2020 (redigerade) 8 timmar sedan skrev Pirayan: Hallåj Är inte den inre givaren tryckloggen? I så fall är väl det bara en slang. Ekolodskabel har jag som andra nämnt, skarvat och kört krympslang. Det höll i alla fall i dom tre år jag hade kvar båten😃😘 Va fasen. Ser att det kom med en pussEmoji. Den hör inte hemma där. Nu får det bli dubbla av den tilltänkta. 😂😂 Nu ser jag också (sitter med större skärm) att kabeln till ekolodet vetkar gått av dikt givaren. Det är nog ett hopplöst fall att lösa. Men tryckloggen som sagt borde bara vara att trycka ner i hålet igen. Kanske limma eller tjepa lite. Redigerad 20 Oktober , 2020 av Pirayan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser