Gå till innehåll
måndag 25 november 2024
Gäst Fd Searay ägare

den sjönk

Rekommendera Poster

Gäst Fd Searay ägare

Hej, min nyinköpta SeaRaybåt sjönk, det är enSundancer. Jag gick på fel sidda om en sån där pinne och det bara small till..det måste varit en sten eller något, fick ut den i farleden igen men då tog den in så mycket vatten så den sjönk på 5 min. Nu har jag fått höra att det kanske inte är så bra att den ligger på den andra sidan den där pinnen?det är en ganska trång passage det där och många som åker där, vad gör man egentligen? båten är ju inte mycket med numera så jag tänkte låta den ligga kvar, ska jag flytta lite på den där pinnen så grundet kommer vid min båt kanske? Är inte så van vid sjön och detta var min första båt tyvärr.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Fd. Bejlajnerägare

Nä, låt den legga kvar! Min Bejlajner ligger på anndra sidan pinnen ännu.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst johan

Flytta lite på pinnen? Är detta ett skämt?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Självklart får du inte flytta på sjömärket (det du kallar pinne). Om du låter båten ligga kvar och någon går på din båt är du ersättningsskyldig för den skada din (numera) sjunkna båt förorsakat. Mitt råd är alltså att bärga båten så att den inte kan förorsaka någon sjöskada!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Han skojar juh! PJ :-D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst fd searay ägare

Nu har vi flyttat på pinnen, men den gick sönder så vi tog en annan som fanns lite längre bort, det gör väl inget att den är röd? Den som fanns där var ju grön. så nu ska det nog kunna gå och åka där tryggt igen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har haft liknande problem, nu har jag alltid med mig 30 tal snöpinnar (orange typen) och brukar märka ut det som ser lurigt ut. Skitkul sedan att köra slalom mellan pinnarna i 30 knop. Missar man smäller det det i drevet. så man lär sig snabbt att låta bli. /Roland

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Lagmässigt sett finns det inga belägg för att Du blir skadeståndsskyldig för att din båt blir vrak i en farled. Men nu är det OK han satt en röd pinne i stället och då går man ju på andra sidan :lol: och är safe.....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst xander

Försök att sälja den. Mvh Xander.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Säljes.....Trevlig båt, Vattenskadad propeller, några repor i botten för övrigt ganska fräsh. Kan visas vid nästa lågvatten. Ett fynd till vrakpris, passa på. Alternativt bytes mot väl fungerande roddmaskin.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

hej Fd Searay ägare hur mycket vill du ha för båten verkar ju kunna bli ett kap

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Shetland.du kunde både hund o häst,(imponerad)men båt klarade du inte.Vi struntar i intellektet.14.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tråkigt att höra,men nu skall jag ta min turborullator,ut till bastun.Hur går din ?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tänk så det har blivit,på min tid hade de(grabbarna)en BH,i masten.D.kupa.Hur kan det bli så här?Bara snusk o förnedring.SKAMLIGT.      smiley-innocent.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Snälla steve,så här är livet.har du provat 250,glasögon?De är fantastiska.Hej o hopp,här lever livet igen.    smiley-cool.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det lät något lågt,gaska upp dig.Korsord lär ha en uppbyggande start,kör hårt.vi kommer att sakna dig annars.       smiley-cry.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Pinsamt,men jag klarar inte alla olika sätt att opererapå den här sigtern.Ny som jag är,och urdum hur gör jag?Vill gärna skicka bilder.Hjälp!     smiley-embarassed.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vetifan. har glocalnet själv... vet inte om det är bra, dåligt, högt, lågt eller va fan det är men det fungerar en så länge hehe2.gif\ 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vet inte vad ni pratar om men släpar mig ut i bastun nu.Lär mig såsmåningom.Förhoppningsfullt.HJÄLP.   Må så gott.Sanna.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...