Kickdown 3 Postad 6 Juli , 2005 Hej! Jag har ett Alpha One drev som jag bytt lager och bälgar på för det länkte in vatten. Trodde att detta skulle lösa problemet men NEJ. Nu läcker det in i metallen under drivaxeln ca 10cm från akterspegeln på insidan. Det är ett hål på ca 2x1mm. Vad är det som sitter där? Kan man fixa det med kemisk metall? Tacksam för alla tips och hjälp jag kan få. MVH Thomas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BerraS 46 Postad 6 Juli , 2005 Under drivaxeln!? Måste va avgasröret som det läcker in då? Kolla slangen som er kopplat till akterspegeln som kylvattnet kommer in med så det inte läcker der, kopplingen er i plast så det e lett att den kan spricka. Bytte du alla bälgar? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
_PJ_ 1 Postad 6 Juli , 2005 Bälgen till växelwiren låter det som! Böt min idag på min Alpha! PJ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kickdown 3 Postad 7 Juli , 2005 Tjena! Jag bytte samtliga bälgar och även kylslangen på insidan. Fick precis en reparatöt att kolla på det och han sa att det lossat en metallflisa ur skölden!! Undra hur det kan hända? Han föreslog varje fall att göra så rent som möjligt för att sen använda kemist metall. Måste däremot svetsa detta under vintern. MVH Thomas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser