Fredrik1968 0 Postad 7 Oktober , 2020 Hej! Har en Volvo Penta V6 434 A med duoproppdrev. Men hur vet jag vilket drev det är. Skall beställa anoder för sötvatten och undrar vilken modell som passar? Dum fråga kanske... Mvh Fredrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kossor 938 Postad 7 Oktober , 2020 (redigerade) 1 timme sedan skrev Fredrik1968: Hej! Har en Volvo Penta V6 434 A med duoproppdrev. Men hur vet jag vilket drev det är. Skall beställa anoder för sötvatten och undrar vilken modell som passar? Dum fråga kanske... Mvh Fredrik Ta en bild på drevet från sidan framifrån, så går det att identifiera. Kolla vilket mått du har på axeln M20 eller M16. Sedan ska du ha en alu skylt sitta på nacken av drevet på framsidan av drevet det vill säga mot aktern, kikar du ner där så ska du se den, där finns drevets beteckning. Och det finns inga dumma frågor 👍😃 Redigerad 7 Oktober , 2020 av kossor Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rollen 539 Postad 7 Oktober , 2020 Det finns bara en typ av magnesiumanoder till 290- seriens DP- drev. Det spelar ingen roll vad det är för gänga på propelleraxeln. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fredrik1968 0 Postad 29 Oktober , 2020 (redigerade) Man använder magnesiumanoder? Läste någonstans det även kunde vara zink på både söt och saltvatten? Jag tror nog det VP DP-C? Det är det drev som man satte mot denna motor 92-93 som duo. Men någon kanske vet? Redigerad 29 Oktober , 2020 av Fredrik1968 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser