ankarvakten 1 Postad 5 Oktober , 2020 Rören på min aluminium täckställning träs ner över de rostfria fästena för mantågsstöttorna. De sitter fast som berget på våren när man ska ta bort dem. Jag antar att det blir korrosion där mellan aluminium och rostfritt. Finns det något man kan smeta på för att undvika det? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
svenoe 4 Postad 5 Oktober , 2020 Får du in ett lager eltejp? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ankarvakten 1 Postad 5 Oktober , 2020 1 minute ago, svenoe said: Får du in ett lager eltejp? Jag tror inte det, men värt ett försök i alla fall. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lasse-L 341 Postad 5 Oktober , 2020 Jag smörjer in med krompasta. Inga problem på våren att dra upp rören. Plast tejp är en bra lösning. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 477 Postad 6 Oktober , 2020 En dusch med någon spray som innehåller lite fett/olja hjälper också 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Georg_Ohm 4 832 Postad 6 Oktober , 2020 Vanligt billigt smörjfett funkar jättebra det lägger jag på när jag kommer ihåg det, en kompis har i många år använt linolja med gott resultat. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser