tobagos 0 Postad 6 Juli , 2005 Jag har fått problem med min utombordare- mercury 20 hp -82 Efter att den varit oanvänd i fyra månader så har den fastnat - går ej att styra med rorkulten. Är det någon som kan ge mig råd hur jag ska försöka lösa detta.Jag förstår att det är fastrostat på något vis. Har börjat spruta in rostlösningsolja i nipplen där styrtappen är. Tacksam om någon kan ge mig råd Anders Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Secalka 0 Postad 11 Juli , 2005 Har Du fått styrningen att fungera? Har en likadan motor så jag är lite nyfiken. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 504 Postad 11 Juli , 2005 Tror att det på den årsmodellen (också) sitter en skruv mitt fram vid nummerplåten som man kan reglera trögheten i styrningen med. Mitt tips är att lossa den helt och sen smörja på den cirkelformade platta den ska bromsa mot. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Secalka 0 Postad 11 Juli , 2005 Om Du böjer dig under motorn och tittar upp så ser Du en halvcirkel som en broms löper på. Jag fick fetta in den sedan löpte den bättre. Lycka till. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tobagos 0 Postad 12 Juli , 2005 Ja, där satt två skivor med två bromsklackar på den ena .Jag tog bort den för att se om det gick att svänga motorn. Men den sitter fortfarande riktigt fast Tack för era råd Anders Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser