Skuten 18 Postad 29 September , 2020 Jag har lång resväg till båten och skulle gärna slippa hyra med mig en kärra: Någon som har provat att transportera sequip segelbåtsstöttor på bilens takräcke? Stöttorna behöver bara flyttas ca 750meter och jag kan således åka flera vändor. Jag behöver på förhand veta om jag kan avstå från att hyra släp vilket hade underlättat enormt. Vad tror panelen? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MarkusF 53 Postad 29 September , 2020 (redigerade) Jag har kört mina på taket, men bara två åt gången. Fick åka två gånger istället. Men det gick bra. Transporterade dem mellan Uddevalla och Lysekil, drygt 3 mil. Redigerad 29 September , 2020 av MarkusF avstånd 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
trewq 591 Postad 29 September , 2020 Tror när jag köpte och körde hem mina att alla fyra gick in i bagaget, de är ju stapelbara, men luckan fick vara öppen 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 502 Postad 29 September , 2020 Vi har kört både i och ovanpå en VW Golf kombi. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lasse-L 341 Postad 29 September , 2020 Kan man köra 12 meter mast på taket Sth-Gbg. Går det säkert bra att köra stöttor. Tänk på vikten, surra ordentligt. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
per_62 223 Postad 29 September , 2020 Det borde gå utmärkt att transportera stöttorna på ett takräcke. Ibland kan det underlätta att först surra några brädor till takräcket och därefter surra fast stöttorna ovanpå. Oftast varierar maxlast på takräcke mellan 50-100 kg, kontrollera vad som gäller för avsedd bil. 1 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser