hofrha 3 Postad 28 September , 2020 Hej! Har in en tidigare tråd i en bisats frågat om ett intermittent missljud som ökar med varvtalet på min Yamaha F(T)25. Har nu lyckats identifiera det. Det är kuggen på startmotorn som vandrar (passivt, startmotorn snurrar inte) upp på axeln och ligger och touchar svänghjulet. Jag har aldrig varit med om det tidigare. någon som vet varför detta uppstår och vad man ska göra för att lösa det? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
LonelyBird 154 Postad 28 September , 2020 (redigerade) Har någon demonterat den och utelämnat fjädern? Redigerad 28 September , 2020 av LonelyBird Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rascal 968 Postad 28 September , 2020 30 minuter sedan skrev LonelyBird: Har någon demonterat den och utelämnat fjädern? Eller har fjädern gått av delvis? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hofrha 3 Postad 29 September , 2020 Stort tack för input!! Det måste jag kolla. Defekt fjäder verkar ju som en väldigt rimlig orsak. Återkommer. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser