CoronetPeter 0 Postad 9 September , 2020 Har renoverat oljekylaren på min Aqd40 och ska nu starta upp motorn. Men det bara klickar när jag vrider på nyckeln. Tryckt in den "röda" knappen med det hjälpte inte. Motorn startade fint innan jag monterade av oljekylaren. Jag har även sprutat kontaktapray på alla el i båten, men det kan väl inte vara orsaken. Vad kan ha hänt? Tacksam för hjälp! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
CoronetPeter 0 Postad 9 September , 2020 Glömde att skriva att jag jag dubbelmontage och den andra motorn som jag inte rört startar fint!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sanktanna 255 Postad 9 September , 2020 Kolla att anslutningarna sitter rätt och har kontakt på manöver-reläet i framkant av motorn. Ingemar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rollen 546 Postad 9 September , 2020 Kanske har du dragit loss någon kabel från startrelät när du mekat med oljekylaren. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
CoronetPeter 0 Postad 9 September , 2020 Tack för svar! Har kollat (tror jag) alla kablar, men får kolla igen. Andra tankar? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hybro 1 157 Postad 9 September , 2020 Startkabel från batteripluspol till grova kabeln mellan ev startrelä och startmotorn. Vad händer då? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser