Regall 0 Postad 5 September , 2020 Hej! Jag och en kompanjon håller på och transportseglar en båt, just nu ligger den I kåseberga och ska upp till trosa. Jag har skadat axeln och kan inte längre hjälpa till och han behöver hjälp över hanubukten, men helst till kalmar, finns det någon vänlig själ som bor i närheten som skulle kunna hjälpa till nån dag? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
per_62 219 Postad 5 September , 2020 Tråkigt med axelskadan när det skulle seglas. Jag seglade Malmö-Stockholm sent september för några år sedan med en kamrat vilket var en härlig seglats med en blandning av både svaga vindar och kuling. Vad har ni för båt? Det tar nog 3-4 dagar att segla mellan Kåseberga och Trosa. Jag skulle gärna hänga med men tiden finns inte. Ensamsegling borde gå bra men trevligare att vara minst två ombord. Hoppas det ordnar sig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Perrr 22 Postad 6 September , 2020 Näe, men jag har en kompis som rökt det mesta (förväxlar jämt höger/vänster), skulle vara bra för honom att få bättre segelvana.. kan jag tippsa honom? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser