Gå till innehåll
måndag 13 januari 2025
Gäst niklas

motor skakar vid högre varv samt svarar ej på mer gas

Rekommendera Poster

Gäst niklas

När jag kör sakta ca 2 knop går båten som vanligt men när jag gasar på skakar den samt rycker. Motorn är en 50 h 4t mercury -02. Det verkar som om motorn inte får bränsle så det räcker eller att den miss tänder vid högre gas. Trycktanken är halvfull, luftskruven helt öppen. Vad kan hänt? Tror inte det är tjuv luft.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

kan nog vara massa saker,,men byt stift.byt ut bensinen dränera förgasarna,,koppla en tryckluftslang efter bensinpumpen,o tryck ut eventuellt vatten,,ofta är det problem med kondens efter vintern,,en regelrätt konservering av motorn,tror jag knappt finns,,så i de flesta fall handlar det nog om bränsletjafsjoxproblem,,det är i alla fall min åsikt,,, Hoogan.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

God morgon! Håller med tidigare inlägg om att det saknas en cylinder. Börja med att kontrollera tändstiften. mvh/Nitro

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Niklas

Det är bränsleproblem tror jag, genialiskt va. Kan ju vara stiften också. Tack för svaren.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Råkade ut för samma problem på min 2t Mariner i mitt fall var det totalt igenärjat vid tändhatten bytte den och nu går den som en klocka!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...