kurthall 1 Postad 30 Augusti , 2020 Hej, Har ett problem med gnista d.v.s ingen gnista alls. Har en cheva v8 5,7L från 2016 och plötsligt fanns det ingen gnista när jag skulle ut och åka. Jag har satt dit en helt ny fördelare Hei MSD och den får ström in 8 v, men när jag kopplar kabel direkt från batteri så är det 12 v men det blir ingen gnista ändå. Jag har även provat med annat tändningslås. Har inget död mans grepp. - Någon som har någon idé vad som kan ha gått fel? Mvh Kurre Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
guestsson 485 Postad 30 Augusti , 2020 Har inte så bra koll på din motor, men det verkar skumt med 8 V till fördelaren, kanske har det inte mått så bra av underspänning, för givet länken nedan tror jag den skall matas men 12 V direkt. Ev. har du ett förkopplingsmotstånd som skall tas bort. I länken nedan finns lite felsökningstips: https://www.jalopyjournal.com/forum/threads/is-there-a-way-to-test-an-hei-module.706237/ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kaj_Bjorkhagen 47 Postad 31 Augusti , 2020 Jävlar vad du särskriver Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kurthall 1 Postad 31 Augusti , 2020 Jävlar en ordpolis! 😱 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hybro 1 151 Postad 31 Augusti , 2020 Jobba, jobba, jobba... Klart polisen rättat snart eller rättsnart? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Baxlaget 244 Postad 31 Augusti , 2020 5 timmar sedan skrev Kaj_Bjorkhagen: Jävlar vad du särskriver Nej, ingen särskrivning alls! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
guestsson 485 Postad 31 Augusti , 2020 58 minuter sedan skrev Baxlaget: Nej, ingen särskrivning alls! Nej, jag ser helleringen sär skrivning. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hybro 1 151 Postad 31 Augusti , 2020 (redigerade) Jobbat på SÄR-skola... Å andra sidan... "lös" betyder på hem mål, att t ex lampan lyste. Redigerad 31 Augusti , 2020 av Hybro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser