575 0 Postad 29 Augusti , 2020 En liten fundering jag har. Har en mercury 5hk 4 takt -04 som används till trolling, har ez steer så att jag kan styra den med huvudmotorn, går det även lösa så att man kan gasa utan att gå bak och vrida på rorkulten? Nån typ av reglage el dylikt? Mvh Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
guestsson 485 Postad 30 Augusti , 2020 Det finns ett remote control kit till din motor, men inte gratis precis. Kanske kan du rigga något själv genom att montera ett servo och styra elektriskt. Testa att googla Remote Throttle outboard servo. https://www.boats.net/catalog/mercury/outboard-by-year/mercury-outboard/2004/5hp/1005201cb Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
50sman 55 Postad 3 Maj , 2022 2020-08-29 vid 22:47 skrev 575: En liten fundering jag har. Har en mercury 5hk 4 takt -04 som används till trolling, har ez steer så att jag kan styra den med huvudmotorn, går det även lösa så att man kan gasa utan att gå bak och vrida på rorkulten? Nån typ av reglage el dylikt? Mvh Köpte du EZ steer kittet i SE? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser