Gå till innehåll
onsdag 27 november 2024
bam008

Suzuki 2-takt 50 -kan ej växla

Rekommendera Poster

Hej,

Jag har Suzuki 2-takts motor med 50 hästkrafter från omkring 1981 som startar  och går bra på tom-gång.

När man försöker växla  vatten går den ner i varv och lägger av. .På land går bra att växla.

Vad kan vara anledning till detta och hur kan man åtgärda detta?

Hälsningar,

Man

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Justera tomgången. Finns mängder av trådar om detta redan, förfarandet är i princip detsamma på de flesta 2-taktare. Vill du ha mer specifik information kan du googla idle adjust DT50. Det kan resultera i att förgasarna behöver rengöras, men man börjar med att försöka justera.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
‎2020‎-‎08‎-‎26 vid 14:31 skrev bam008:

Hej,

Jag har Suzuki 2-takts motor med 50 hästkrafter från omkring 1981 som startar  och går bra på tom-gång.

När man försöker växla  vatten går den ner i varv och lägger av. .På land går bra att växla.

Vad kan vara anledning till detta och hur kan man åtgärda detta?

Hälsningar,

Man

Jag kan tillägga följande. När jag tog bort propellen och lösa delarna omkring propellen, kunde jag starta och växla och gasa utan problem. När propellen är på så är det svårt att växla. Vad kan det vara för fel?

Hälsningar,

Man

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Detta är vad man kan förvänta sig enligt din tidigare felbeskrivning. Motorn är så svag på tomgång att den inte orkar driva propellern. En film med ljud kan ev. ge en bättre uppfattning om vad som fattas, men i de allra flesta fall är det som jag beskrivit ovan. Om du inte gjort det redan kan ett byte av tändstift ev. förbättra situationen. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...