johan_sjobjorn 212 Postad 25 Augusti , 2020 (redigerade) Hur illa är rosten ni ser på bilderna precis vid topplockspackning? Är normalt ställe för uppbyggnad av rost eller är det stora problemen på ingång ? det ser ju inte så kul ut precis men är mest nyfiken på om ni som har lite erfarenhet ser det som ett kostmetiskt problem eller om det är illa. Redigerad 25 Augusti , 2020 av johan_sjobjorn Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jorgen01 473 Postad 25 Augusti , 2020 Rosten är ingen fara men det ser ut som avgasläckage eller att locket varit överhettat. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
johan_sjobjorn 212 Postad 25 Augusti , 2020 29 minuter sedan skrev Jorgen01: Rosten är ingen fara men det ser ut som avgasläckage eller att locket varit överhettat. Ok, så kan det ha varit. Är det att färgen släppt / de svarta ytorna som är tecken på överhettning ? /J Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jorgen01 473 Postad 25 Augusti , 2020 Överhettning eller avgasläckage ger missfärgning. Krackelerad lack brukar det bli vid rejäl överhettning. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jorgen01 473 Postad 25 Augusti , 2020 Det kanske är reparerat så då är det bara att åka. Stiftet ser nytt ut. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
johan_sjobjorn 212 Postad 25 Augusti , 2020 1 timme sedan skrev Jorgen01: Det kanske är reparerat så då är det bara att åka. Stiftet ser nytt ut. Ja det är inget läckage nu och motorn håller stadiga 74C så detta är nog gammalt. Får väl skrapa bort rosten helt enkelt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jorgen01 473 Postad 26 Augusti , 2020 Egentligen behöver du inte göra något annat än att se till så att saltvattnet håller sig borta. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser