raol 2 372 Postad 24 Augusti , 2020 Ja, var i Göteborg (tänk Göteborgs kommun för enkelhetens skull) kan man tanka blankdiesel? Närmaste jag hittat bara på enkel sökning är Gulf på Björkö, men dit är det rätt långt (tidsmässigt) så nånstans på "fastlandet" vore bra. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pseudonym 1 167 Postad 24 Augusti , 2020 Björlanda Kile har du mk1 som är fri från RME. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
raol 2 372 Postad 24 Augusti , 2020 Perfekt! Närmare kan det inte bli! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Georg_Ohm 4 837 Postad 24 Augusti , 2020 20 minuter sedan skrev raol: Ja, var i Göteborg (tänk Göteborgs kommun för enkelhetens skull) kan man tanka blankdiesel? Närmaste jag hittat bara på enkel sökning är Gulf på Björkö, men dit är det rätt långt (tidsmässigt) så nånstans på "fastlandet" vore bra. Björkö ligger i Öckerö kommun. Det finns diesel på Rörö, Öckerö hamn och Hönö Klova, De senare är rätt billiga, även Rörö brukar vara billig. I Göteborgs kommun finns det vad jag känner till, i södra skärgården, Donsö, och Styrsö Sandvik. Ja så finns det diesel och bensin i Hinsholmskilen, men jag har aldrig tankat där, vilket kan tyckas vara märkligt... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
raol 2 372 Postad 24 Augusti , 2020 5 minuter sedan skrev Georg_Ohm: Björkö ligger i Öckerö kommun. Jodå, det vet jag, det var därför jag skrev Gbg kommun sen... I det här fallet behöver det också vara nånstans man kan ta sig med bil. Det är en 10-litersdunk som ska fyllas inför en båttur. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pseudonym 1 167 Postad 24 Augusti , 2020 Den pumpen med svart text ”diesel” är helt utan RME och kostar nån krona mer än på den pumpen med grön text. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Georg_Ohm 4 837 Postad 24 Augusti , 2020 1 minut sedan skrev raol: Jodå, det vet jag, det var därför jag skrev Gbg kommun sen... I det här fallet behöver det också vara nånstans man kan ta sig med bil. Det är en 10-litersdunk som ska fyllas inför en båttur. Om det är så ringa mängd som tio liter är det ju ingen idé att jaga billiga priser. Ironiskt nog åker du förbi två raffinaderier på vägen ut till färjan.... (men dom säljer inte till privatpersoner och kanske inte i mindre mängder än 10m3...) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pseudonym 1 167 Postad 24 Augusti , 2020 (redigerade) 12 minuter sedan skrev Georg_Ohm: Om det är så ringa mängd som tio liter är det ju ingen idé att jaga billiga priser. Ironiskt nog åker du förbi två raffinaderier på vägen ut till färjan.... (men dom säljer inte till privatpersoner och kanske inte i mindre mängder än 10m3...) Jag kan leverera 57000 L på en leverans men han kan inte hantera den mängden.😂Dessutom så är prislappen på den mängden mer än vad han tjänar på tre år. Redigerad 24 Augusti , 2020 av pseudonym Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
raol 2 372 Postad 24 Augusti , 2020 (redigerade) 16 minuter sedan skrev Georg_Ohm: Om det är så ringa mängd som tio liter är det ju ingen idé att jaga billiga priser. Ironiskt nog åker du förbi två raffinaderier på vägen ut till färjan.... (men dom säljer inte till privatpersoner och kanske inte i mindre mängder än 10m3...) Det handlar inte om att jaga priser, utan om att få tag i RME-fri diesel utan att behöva lägga en timme extra bara på att åka färja till enslingarna på öarna. Det är till en båt som ska transportköras, men som inte kan tankas nära där den befinner sig. Redigerad 24 Augusti , 2020 av raol Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
per_62 223 Postad 24 Augusti , 2020 20 minuter sedan skrev pseudonym: Den pumpen med svart text ”diesel” är helt utan RME och kostar nån krona mer än på den pumpen med grön text. Är detta på en vanlig bensinstation eller på en sjömsck? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
raol 2 372 Postad 24 Augusti , 2020 Just nu skrev per_62: Är detta på en vanlig bensinstation eller på en sjömsck? Kan inte vara annat än sjömack i Björlanda Kile... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pseudonym 1 167 Postad 24 Augusti , 2020 (redigerade) 16 minuter sedan skrev per_62: Är detta på en vanlig bensinstation eller på en sjömsck? En combo, både båt och bil kommer fram till pumparna. Stationen syns på vänster sida om hamnen. Där Seasea huset slutar ligger det en röd stuga nära kajen, där är macken och kan då nås både från vattnet och landvägen. Redigerad 24 Augusti , 2020 av pseudonym Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser