Mackey 4 451 Postad 16 September , 2020 1 timme sedan skrev patrikflink: Köpte via deras hemsida med VISA kort, fick godkänna med Bankid, är väl en underskrift, eller? Det har ingen betydelse. Enligt Konsumentkreditlagen kan du ställa samma krav på kortbolaget som på säljaren om säljaren inte fullgör sina skyldigheter. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
anuba 407 Postad 21 September , 2020 2020-09-16 vid 16:28 skrev patrikflink: Köpte via deras hemsida med VISA kort, fick godkänna med Bankid, är väl en underskrift, eller? Det lät lite sämre men gör ett försök ändå. Det är enklare om du inte har signerat men kortbolagen vill gärna att man använder deras kort. Jag har gjort detta en gång när jag avbokade en campingavgift i Frankrike för några år sedan. De betalde då tillbaka med check som kostade massor att lösa ut. Då betala Eurocard ut hela min kostnad om jag bara skicka tillbaka checken. Vet inte om Eurocard fick pengarna från campingplatsen. Så gör ett försök. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 493 Postad 21 September , 2020 En kortreklamation skickas till kortutgivaren, inte Visa, Mastercard etc. Har du köpt något med kort som inte motsvarar säljföretagets beskrivning (eller inte fått något alls) får du tillbaka pengarna. Oavsett om du har signerat fysiskt, elektroniskt eller inte alls. Kontakta kortutgivaren (oftast din bank) och begär att få göra en reklamation. Du får fylla i en särskild blankett som sedan skickas elektroniskt till den sk inlösaren (också oftast en bank) för den butik du handlat i. Den banken skickar sedan din ifyllda blankett elektroniskt till butiken som har viss tid på sig att svara och bestrida händelseförloppet. Bestrids det inte eller om inget svar ges inom avsatt tid betalar inlösaren tillbaka pengarna till utgivaren och till slut får du dem. (Inlösaren kräver sedan butiken på den summan.) Kortbolagen (Visa, Mastercard etc) garanterar att kortinnehavaren har denna rättighet i sina regler (som omfattar ofantligt mycket mer) som både utgivare och inlösare har att rätta sig efter. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pirayan 37 Postad 13 Oktober , 2020 Inget nytt i ärendet? Har varit på väg att beställa grejer av dom men denna tråd har fått mig på andra tankar. Så intressant att höra hur det går. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
patrikflink 777 Postad 13 Oktober , 2020 Just nu skrev Pirayan: Inget nytt i ärendet? Har varit på väg att beställa grejer av dom men denna tråd har fått mig på andra tankar. Så intressant att höra hur det går. Nopp, har lämnat in ärendet till KF och pratade med banken, banken vill ha beslut från KF. Tar nog en stund då KF hade många ärenden... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
patrikflink 777 Postad 25 November , 2020 (redigerade) Kom osökt att tänka på denna tråd efter ett annat inlägg! Uppdatering: inget än från Drev (www.drev.se) och KF. Ska nog slå en pling till KF imorgon och stämma av läget. PS: Köpte lite delar av www.drevman.se idag, toppen service som ALLTID! Gav råd och tips på mail och sms samt skickar sakerna idag. Redigerad 25 November , 2020 av patrikflink Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser