Gå till innehåll
onsdag 20 november 2024
Shas

465 Crescent

Rekommendera Poster

Hej på Er alla, var ett tag sedan jag var inne på forumet och faktum är att det betyder ofta att man haft ett problemfritt år... På sommaren ska man ju vara på sjön och inte sitta framför datorn... 

Faktum är att det varit en underbar båtsommar allt har bara funkat åtminstone med mina gamla båtar... Köpte en 465 Crescent med en 25hk Johnsson med elstart och pulpet en 96:a tror jag. Tanken var att ha denna vid vår nya  stuga och inte behöva vara allt för rädd om den. Båten förtöjdes vid den tillhörande båtplatsen och dagen efter tog stormen denna. Ankarkättingens schakel gick av vid P-ringen. Motorn åt helsik.. och plastskador i aktern... 

Det blev inget båtåkande detta året men ingen har dött....

Jag har bestämt mig för att ge båten en rejäl omgång för den är riktigt trevlig... Jag har tagit bort alla detaljer på båten inklusive relingslisten då den ändå var halvvägs av och funderar nu på hur man bäst löser problemet med en automatisk länspump...

Finns ju ett kitt med en pump som sitter mot aktertoften och den ser ju för taskig ut

https://www.google.com/search?q=465+crescent+länspump&tbm=isch&ved=2ahUKEwifz5v9iqjrAhVCwCoKHXy0DqMQ2-cCegQIABAA&oq=465+crescent+länspump&gs_lcp=CgNpbWcQA1CWsQlYoM8JYPLUCWgAcAB4AIABO4gB5AOSAQE5mAEAoAEBqgELZ3dzLXdpei1pbWfAAQE&sclient=img&ei=vIg9X5-BAcKAqwH86LqYCg&bih=939&biw=1680&rlz=1C1AWUC_enSE796SE800#imgrc=OLvDjFnzymhprM&imgdii=xB_irkYFMaZQEM

Funderar på att plasta upp en låda inne i stuvutrymmet istället och sätta pumpen där, då blir både pump och slang dolt... Är det någon som gjort något liknande ?

Mvh // Shas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...