Robvik 1 Postad 17 Augusti , 2020 Tjena. jag har ett isotherm cr49 kylskåp och det lade helt plötsligt av. Lampan funkade dock hela tiden. Skruvade lös den och började mäta. Ström in verkar ok! Tog lös svarta boxen, tittade på kontakter etc. Allt VERKAR ok, ingen ärgning eller liknande som jag ser i alla fall?! Satte ihop grejerna och vips drar den igång?! Jag antar då att det är glappkontakt någonstans?! Någon som har någon god idé var glappet kan vara? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 527 Postad 17 Augusti , 2020 Kan det vara spänningsvakten som slagit ifrån? Vad hade du för spänning fram till kylen när den inte funkade resp ”nu”? Välkommen till MG! 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Robvik 1 Postad 17 Augusti , 2020 Tackar. oklart när felet Ursprungligen uppstod då vi varit ute några korta turer utan att nyttja kylen. Men jag kopplade in landströmmen imorse och kort därefter såg jag att den inte slog på, nu på kvällen skruvade jag isär och började felsöka... så samma förutsättningar hela dagen skulle jag säga. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Georg_Ohm 4 833 Postad 17 Augusti , 2020 (redigerade) Jag har haft samma ”fel ” en gång, och då tipsade en kompis mig att göra det du gjorde, att koppla ur och ”starta om” kylen. Om man har en strömbrytare på inkommande pausledning skall det räcka att slå av den en stund. Jag har även haft glapp i flatkabeln till manöverpanelen, och det räckte att koppla ur, koppla tillbaka för att det skulle lösa sig. Om det är lampan till belysningen du menar, så är den inte kopplat över kylskåpets elektronikboxen den får spänning direkt från plus och minuskabeln. Redigerad 17 Augusti , 2020 av Georg_Ohm Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Robvik 1 Postad 17 Augusti , 2020 Aah, låter bra! Tackar för input! 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Baxlaget 244 Postad 18 Augusti , 2020 (redigerade) Det kan faktiskt vara termostaten. Antingen slår den inte till trots att temperaturen är högre än inställd tillslagstemp (trasig temperaturavkännare). eller: Kontakten i termostaten släpper inte fram strömmen, (fukt, oxid). Vet inte om det fungerar med din kyl men prova i en tyst omgivning att vrida på temperaturregaget. Det borde höras ett klick när temperatursensorn slår till eller från. (Kylen måste vara kall). Mät då samtidigt spänningen (enklare än strömmen) över batteriet. Minskar det när du drar reglaget mot kallare så får kompressorn ström. Osv, osv ... Redigerad 18 Augusti , 2020 av Baxlaget Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser