Regall 0 Postad 17 Augusti , 2020 Har råkat köpa en 30 fots segelkatamaran i Göteborgsområdet och behöver få hem den till Trosa. jag har själv bara seglat ett 20tal gånger och vet inte om jag är redo för en sån här resa så tänkte kolla om det finns nån glad pensionär eller liknande som vill ut på äventyr och segla hem den åt mig? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 461 Postad 17 Augusti , 2020 5 timmar sedan skrev Regall: Har råkat köpa en 30 fots segelkatamaran Jo, sådant händer ju ibland... 😉 Vi råkade köpa en 32 fotare när vi egentligen skulle köpa ett par havskajaker. Det är nog lättare (eller kanske svårare) om du talar om vad det är för båt och kanske lite om utrustning och några foton. Det blir ju några dygn ombord om man ska segla 450 distansminuter. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ruskpricken 214 Postad 17 Augusti , 2020 Hej! Detta är Ruskpricken, katamaranfreak. Kan segla hem henne direkt, ledig. Seglat över Biscaya 2 ggr så jag har en "viss" erfarenhet. Mvh Ruskpricken 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 461 Postad 17 Augusti , 2020 37 minuter sedan skrev Ruskpricken: Hej! Detta är Ruskpricken, katamaranfreak. Kan segla hem henne direkt, ledig. Ha, ha! Hade tänkt säga att Regall skulle ta kontakt med dig, men avstod. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Joabor 6 Postad 17 Augusti , 2020 (redigerade) Så jäkla nice när folk ställer upp, det är sånt som så får mig att tro på mänskligheten igen. Kudos Ruskpricken👍 Redigerad 17 Augusti , 2020 av Joabor Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ruskpricken 214 Postad 18 Augusti , 2020 Jaru käre Mackey.....hur visste du? (flin smile) Fått kontakt. Förrexten, tack för genua skyddet. Tog ner det igår å tog ner genuan, måste trixa lite med falledaren, sitter för högt så rullen, svirveln, vill inte hänga med utan fallet fastnar runt förstaget. Höstjobb, men nu kom jag från ämnet. Förlåt 😀 Till Joabor. Vem äru? Känner inte igen ditt alias. Å vettu, jag är gammaldags å känner inte till alla nya slangord å deras betydelse. Antar Kudos är okej å bra? I så fall "just". Äre inte förrexten en ö nånstans som heter nått på Kudo, Kudan el likn? Bäst kolla på kortet. Nånstans nordost om Möja mot Svenska Högarna? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Joabor 6 Postad 18 Augusti , 2020 (redigerade) @Ruskpricken: Jag är helt ny och namnet är Joakim Börjesson och därför är Joabor en enkel förkortning. Jag har läst detta forum sporadiskt under många år som gäst men köpte precis en Askeladden 565 Wasper och är nu frekvent besökare i detta eminenta forum. Har sommarställe på Skaftö i Sankt Annas skärgård. Men bor annars i Nacka med familj (hustru och 4 barn). Kort resumé om mig:). Kudos är ett berömmande slangord, ungefär liktydigt med 'heder åt', eller det modernare 'respekt. Termen kommer ursprungligen från grekiskans kydos. Redigerad 18 Augusti , 2020 av Joabor Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ruskpricken 214 Postad 18 Augusti , 2020 Jaha...Joakim... tack för den elogen då. Välkommen till gänget här då å lycka till med seglatser i framtiden. Man lär sig länge man lever. Köpte min båt från en liten hamn alldeles bredvid St Anna Kyrka i St Anna skärgård. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser