Familjen 0 Postad 3 Juli , 2005 Jag skulle vilja bränna in en symbol på ett fotstöd gjort av teak. Kan man värma ett järn och sedan bränna in det? Jag minns att man gjorde detta i träslöjden men det var inte på teak. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 228 Postad 4 Juli , 2005 Borde funka, men det är nog lite teknik att få det snyggt med rätt temperatur och hur länge du skall hålla järnet emot. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
GostaU 0 Postad 4 Juli , 2005 Hej!! Visst går det att bränna med ett uppvärmt järn, eller en lödkolv, men vill du göra det enkelt för dig så köper du en glödritningsapparat. Finns bl a på Clas Ohlson. Pris från ca 6-700 kr o uppåt. Eller oxå försöker du låna en någonstans. MVH, G Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Lennart Postad 4 Juli , 2005 :-tackar [RÖD][KUR]fixat[/KUR][/RÖD] 1000-tack för snabbt svar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Familjen 0 Postad 16 September , 2005 För allas info. Jag har nu prövat att bränna in med en lödkolv. Det blev ganska bra men det svarta bleknade snabbt. Jag kommer i vår att istället gröpa ur och fulla med nåt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser