Emilioten 2 Postad 16 Augusti , 2020 Hej , är lite nyfiken på vad som ändrats genom åren på de nyare motorerna i md serien, förutom det uppenbara antalet cylindrar. Bakgrunden till det är förhoppningen att använda reservdelar från andra till min egna md2b Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
IngemarE 3 668 Postad 16 Augusti , 2020 2020-08-16 vid 16:01 skrev Emilioten: Hej , är lite nyfiken på vad som ändrats genom åren på de nyare motorerna i md serien, förutom det uppenbara antalet cylindrar. Bakgrunden till det är förhoppningen att använda reservdelar från andra till min egna md2b Utan att vara expert så skulle jag nog vilja påstå att du inte hittar så mycket kompatibelt till denna motor bland senare grönmaskiner. MD1B och MD3B är i princip lika med olika antal cylindrar, men jämnåriga. Lite går att plocka från serien efter (där MD17C är den trecylindriga) men inte ens cylindrarna är lika. Gissar att du behöver delar och insett att MDxB-delar inte växer på träd, och de träd de vuxit på är vissna, döda eller avverkade för längesedan ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser