Gå till innehåll
lördag 21 december 2024

Rekommendera Poster

Hej! Va kan man förvänta sig för pris på en johnson 140 hkr från 1987 som behövs byta stefa-packning på samt en ny tiltmotor. Resterande motor OK vad gäller bensinflöde, tändning och ventilation. Nyligen renoverad och rengjord med nya koppar, nålventiler och packningar. Går bra i farter över 7 knop, men tenderar att strypa sig själv i lägre farter. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

33 år gammal. Skrotvärdet kanske en tusenlapp. Inget jag skulle lägga några pengar på. Det är att köpa sig problem och ej få åka båt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag rekommendera dig inte att köpa denna motor om den har ett minsta problem, och egentligen inte alls! Detta är nämnligen en av de motorerna med mest motorproblem. Du lär behöva fixa något som gått sönder ungefär varje säsong. Har själv en evinrude v4 (i princip samma motor) och har problem med förgasarna just nu pch haft en jäkla massa andra fel tidigare. Kan du meka, visst, annars inte värt att köpa om du inte får den för någon tusenlapp. Fick min för 20 000 med massa problem PÅ en bra båt. Däremot så är den jäkligt kraftfull och kan gå riktigt snabbt

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Just nu skrev Kallissimo:

Jag rekommendera dig inte att köpa denna motor om den har ett minsta problem, och egentligen inte alls! Detta är nämnligen en av de motorerna med mest motorproblem. Du lär behöva fixa något som gått sönder ungefär varje säsong. Har själv en evinrude v4 (i princip samma motor) och har problem med förgasarna just nu pch haft en jäkla massa andra fel tidigare. Kan du meka, visst, annars inte värt att köpa om du inte får den för någon tusenlapp. Fick min för 20 000 med massa problem PÅ en bra båt. Däremot så är den jäkligt kraftfull och kan gå riktigt snabbt

Dessutom så drar den jäkligt mycket soppa!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja, tyvärr så är det jag som dras med den redan.😪 men men, försöker sälja den som reservdelsobjek eller renoveringobjekt till nån som kan/vill skruva.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...