johan_sjobjorn 212 Postad 14 Augusti , 2020 Hejsan Frågan lyder, vad är en rimlig arbetstid för att flytta över motordelar från ett motorblock (cheva V8) till ett annat block för en fackman. Förutsättningarna är följande båda motorerna står i en fullutrustad verkstad. Alla verktyg finns till hands samt servicehandböcker. Arbetsuppgiften är flytta över alla delar från det ena blocket till det andra. Vid flytt inspekteras givetvis delar och rengörs. vad är en rimlig arbetstid för detta ? ps. Att lyfta i och ur motor i båten ligger utanför detta. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jorgen01 473 Postad 15 Augusti , 2020 Jag är hobbypulare och gjorde detta på en dag, longblock. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mange249 491 Postad 15 Augusti , 2020 Är det long eller shortblock? Tiden beror mycket på hur noga man skall vara, spec i fallet med shortblock. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
johan_sjobjorn 212 Postad 16 Augusti , 2020 9 timmar sedan skrev Mange249: Är det long eller shortblock? Tiden beror mycket på hur noga man skall vara, spec i fallet med shortblock. Det skall vara ett longblock, så toppar ingår men ej insug. Så blocket skall vara kontrollerat och timing inställd etc Tack, jag hade gissat på ca 8 h. vill ha lite koll vad som är rimligt när jag begär ett estimat. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser