Albinbjo 1 Postad 13 Augusti , 2020 (redigerade) Hej har problem med att gasa på full gas på min motor jag köpte nyligen,alltså ska man ha luftskruven på förgasaren lite öppen eller hårt skruvad? Har svårt att förklara problemet men kan lägga en länk där man ser hur den ser ut ifrån youtube! Om nån här kan kolla på videon och se hur den funkar och sedan berätta för mig här skulle det vara jätte snällt för jag är väldigt okunnig i detta ämne ! Här är länken på båtmotorn! när jag gasar förbi dom runda pilarna alltså full gas så dör motorn,har det något och göra med att jag måste fixa med skruven som jag visar i början av klippet? hoppas verkligen nån kan hjälpa mig👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻 Redigerad 13 Augusti , 2020 av Albinbjo Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Albinbjo 1 Postad 13 Augusti , 2020 Det är den guldiga skruven jag menar,den sitter i förgasaren och jag tror att jag såg en likadan motor som jag har på youtube och den hade som en ratt vid den skruven som man kunde vrida på,på min är det bara den där plastbrickan jag tog bort med en mejsel! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Albinbjo 1 Postad 13 Augusti , 2020 Tror ni att man bör rengöra förgasaren eller är det så enkelt som att jag inte vet hur man använder den? Hoppas inte man lär ta bort förgasaren för det va typ omöjligt att ta bort kåpan på motorn då den satt skruvad😅 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Craycoat 130 Postad 14 Augusti , 2020 (redigerade) Jag har ingen erfarenhet av denna motor, Så jag uttalar mig hur det brukar vara på de flesta andra tvåtaktsmotorer. Det ser ut som att det där är en tomgångskruv. Luftskruven brukar normalt inte vara tillgänglig från utsidan. Även om det skulle vara luftskruven så skulle detta ha föga påverkan på motorn vid WOT (wide open throttle) då styrs luft/bensinblandningen av storleken på huvudmunstycket i förgasaren och hur mycket gasspjället är öppet. Hur vet du att du inte kan gasa fullt ut? En 3 hk encylindrig motor brukar inte ha så fantastiska fartresurser. Redigerad 14 Augusti , 2020 av Craycoat Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser